معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران خبر داد: تمهیدات مناطق شهرداری تهران برای راهپیمایی اربعین

رئیس کمیته ساماندهی و هماهنگی پایانه مرزی ستاد برگزاری اربعین حسینی (ع) تمهیدات لازم جهت خدمات رسانی به زائرین مراسم پیاده روی اربعین در مرزهای ایران و شهرهای کشور را تشریح کرد. حسین نظری با تشریح تمهیدات لازم جهت خدمات رسانی به زائرین مراسم پیاده روی اربعین در مرزهای ایران و شهرهای کشور گفت: با […]

رئیس کمیته ساماندهی و هماهنگی پایانه مرزی ستاد برگزاری اربعین حسینی (ع) تمهیدات لازم جهت خدمات رسانی به زائرین مراسم پیاده روی اربعین در مرزهای ایران و شهرهای کشور را تشریح کرد.

حسین نظری با تشریح تمهیدات لازم جهت خدمات رسانی به زائرین مراسم پیاده روی اربعین در مرزهای ایران و شهرهای کشور گفت: با عنایت به ابلاغیه وزیر کشور و همچنین مجوز شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران با وظایف و مأموریت‌های تعریف شده از طرف ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) پشتیبانی مرزهای داخلی ایران را به مناطق ۱، ۳، ۵، ۱۱ و ۲۲ و پشتیبانی مرز و شهری‌های عراق به مناطق ۲، ۱۰، ۱۳، ۱۷، ۲۱، اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری و شرکت پیام رسا واگذار کرده است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه نیروهای برخی از مناطق از ۲۲ مرداد در پایانه‌های مرزی مستقر شده اند و تا پایان شهریور این خدمات رسانی ادامه دارد، افزود: در مجموع نیروهای مناطق ۱، ۳، ۵، ۱۱ و ۲۲ در مرزهای چهارگانه با بیش از هزار نفر نیروی انسانی، ۶۳ دستگاه انواع خودرو خدماتی، هزار و ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و ۱۰۰ نفر آتش‌نشان با تجهیزات کامل در قالب ۲۰ اکیپ پنج نفره نسبت به ارائه خدمات به زائرین حضور پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین در کشور عراق هزار و ۱۸۰ نیروی انسانی، ۱۶ دستگاه ماشین آلات خدماتی، ۱۹۹ دستگاه اتوبوس و ۱۹۶ سرویس بهداشتی و حمام استقرار پیدا کرده و جانمایی شده اند.

نظری در تشریح اقدامات مناطق ۵ و ۱۱ در مرز مهران گفت: در این مرز از پل زائر تا محدوده مرز عراق و محوطه پایانه مرزی با اعزام و استقرار ۶۰۰ نفر نیروی انسانی، آماده سازی ۱۵۰۰ متر مربع محل استقرار نیروهای خدمت‌رسان، ۲۵ دستگاه انواع ماشین آلات خدمات شهری، رفع نواقص و آماده سازی و نگهداشت ۵۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و استقرار ۴ اکیپ کامل آتش نشانی خدمات رسانی می‌شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: در مرز شلمچه شهرداری منطقه یک از سه راهی یادمان تا میدان مقاومت و پارکینگ بزرگ شلمچه ارائه خدمات می‌دهد. اعزام و استقرار ۲۰۰ نفر نیروی انسانی، ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات خدمات شهری و آماده سازی و نگهداشت ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و استقرار ۵ اکیپ کامل آتش نشانی از اهم خدمات در مرز شلمچه است. همچنین ۱۰ هزار متر مربع با ظرفیت پذیرش ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمت رسان و پاکسازی و نگهداری پارکینگ خودرو به مساحت ۵۰ هکتار آماده سازی شده است.

وی در خصوص خدمات شهرداری منطقه ۲۲ در مرز خسروی گفت: در این مرز با طول یکصد کیلومتر خدمات نگهداشت با اعزام و استقرار ۱۵۰ نفر نیروی انسانی، ۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات خدمات شهری، آماده سازی و انتقال ۳۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و ۵ اکیپ کامل آتش نشانی صورت می‌گیرد. همچنین عوامل مقنی جهت حفر چاه برای آبرسانی از ۲۲ مرداد در این منطقه مستقر شده اند.

نظری در خصوص خدمات شهرداری منطقه ۳ در مرز چذابه عنوان کرد: در این مرز با آماده سازی محل استقرار نیروهای خدمت رسان به مساحت هزار متر مربع، استقرار ۱۳۰ نفر نیروی انسانی، ۱۶ دستگاه انواع ماشین آلات خدمات شهری، آماده سازی و نگهداشت ۳۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و استقرار ۵ اکیپ کامل آتش نشانی خدمات رسانی می‌شود.

وی در تشریح پشتیبانی شهرهای کشور عراق توسط شهرداری تهران که با حضور مناطق ۲، ۱۰، ۲۱، ۱۳، ۱۷ و همچنین اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری انجام می‌شود، گفت: خدمات مورد نیاز در شهرهای نجف، کوفه، کربلا و زرباطیه با مجموع هزار نفر نیروی انسانی، ۱۹۶ چشمه سرویس بهداشتی پرتابل، ۲ دستگاه خودرو آتش‌نشانی، ۱۵ اکیپ آتش‌نشانی و با تأمین محل اسکان موقت ۲۰ هزار نفر از زائرین انجام می‌شود.

رئیس کمیته ساماندهی و هماهنگی پایانه مرزی ستاد برگزاری اربعین حسینی (ع) عنوان کرد: مراسم اربعین حسینی (ع) با همراهی و همکاری معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، سازمان زیباسازی و مناطق ۲۲ گانه انجام می‌شود.

منبع خبر