معاون وزیر کشور: ساخت مسکن باید متوازن و متعادل انجام شود

مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز با حضور ویدئو کنفرانسی در اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان که به میزبانی نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد، با اشاره به ضرورت معرفی معماری ایرانی اسلامی، اظهار کرد: امنیت، تعادل، تقوا،کرامت، تفکر، حیا و تواضع از جمله مهمترین ویژگی‌های معماری سبک ایرانی اسلامی است که باید بیش […]

مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز با حضور ویدئو کنفرانسی در اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان که به میزبانی نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد، با اشاره به ضرورت معرفی معماری ایرانی اسلامی، اظهار کرد: امنیت، تعادل، تقوا،کرامت، تفکر، حیا و تواضع از جمله مهمترین ویژگی‌های معماری سبک ایرانی اسلامی است که باید بیش از پیش پاسداری و ترویج داده شود.

وی افزود: اگر بخواهیم ساخت مسکن را در شهرهای مختلف کشور پویا کنیم باید بیش از پیش به بحث توازن و عدالت توجه داشته باشیم و از مهاجرت‌های گسترده جلوگیری شود.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه با اشاره به نقش حوزه بازآفرینی شهری در ترویج فرهنگ معماری ایرانی اسلامی، گفت: خوشبختانه این مهم به درستی در دستور کار شهرداری‌ها و مدیریت‌های حوزه شهری قرار گرفته است.

جمالی‌نژاد ساخت و سازهای ساختمانی را بزرگترین حوزه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: با رونق گرفتن صنعت ساختمان بالغ بر ۳۰۰ صنعت و میلیون‌ها شغل در کشور رونق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که قرار است بیش از چهار میلیون مسکن در کشور ایجاد شود، پهنه‌های مختلفی در دستور کار قرار می‌گیرد و باید این پهنه‌ها کاملا بر اساس معماری ایرانی اسلامی طراحی شده و علاوه بر اینکه در برابر حوادث توان ایستادگی بالایی داشته باشد، توازن را هم به صورت کامل رعایت کنیم.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور  نیز در این رویداد، با اشاره به ضرورت آینده پژوهی در حوزه ساخت و ساز استاندار ساختمانی، اظهار کرد: قطعا شرایط آینده نزدیک جهان در حوزه‌های تولیدی و صنفی و صنعتی بسیار متفاوت از الان است.

وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با وضعیت پیشرفت علم در دنیا این است که داده‌ها، اطلاعات و دیتاها ذائقه‌ها را تغییر می‌دهند و شرایط کشورهای جهان را همین دیتاها تعیین می‌کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با بیان این‌که مشکل مسکن در کشور ما فراتر از آن است که آن را محدود در کمبود عرضه بدانیم، گفت: امروز باید بدانیم که چند سال آینده مخاطب ما چه نیازی دارد و چگونه می‌تواند از این مسکن استفاده کنند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: اختصاص بخش قابل توجهی از سرمایه های کشور به پرداخت حقوق را یکی جدی ترین چالش حوزه اقتصادی کشور است.

منبع خبر