معرفی ۵۴۳ متقاضی موتور سیکلت برقی از سوی اتحادیه ها و واحد های صنفی/ روند تحویل موتور سیکلت برقی به متقاضیان آغاز شده است

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،خلیل الله کاظمی،با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جایگزینی موتور سیکلتهای برقی با موتور سیکلت های بنزینی افزود: با توجه به افزایش آلودگی هوای کلانشهرها از جمله کلانشهر مشهد و تاکیدات شهردار برای استفاده از حمل ونقل پاک در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین مصوبه […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،خلیل الله کاظمی،با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جایگزینی موتور سیکلتهای برقی با موتور سیکلت های بنزینی افزود: با توجه به افزایش آلودگی هوای کلانشهرها از جمله کلانشهر مشهد و تاکیدات شهردار برای استفاده از حمل ونقل پاک در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین مصوبه شورای شهر برای استفاده از موتورسیکلت برقی،ستاد اجرایی طرح توسعه استفاده از موتور سیکلت برقی در سازمان حمل ونقل بار تشکیل شد.

وی بابیان اینکه ۵ اولویت کاری برای این ستاد پیش بینی شده است افزود: یکی از اولویت ها برقراری ارتباط با تولید کنندگان موتور سیکلت برقی و بازدید از تولیدات آنها است که تا کنون با ۷شرکت تولید کننده تفاهم نامه امضاء و ۱۲ محصول برای انتخاب معرفی شده است.

معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد، اضافه کرد: اولویت بعدی این ستاد برقراری ارتباط با جامعه هدف استفاده کننده از موتور سیکلت برقی است که در اولویت اول پیک های موتوری و شرکت های خدماتی قراردارند و درمراحل بعدی نیز پیک های ارگانهای مختلف از جمله پست مد نظر هستند.

کاظمی،تصریح کرد: برهمین اساس با ۸۷ اتحادیه صنفی،شرکت و اداره فعال در مشهد مذاکرات مقدماتی انجام و با پیگیریهای انجام شده ، درمعرفی متقاضیان موتور برقی با شهرداری مشهد همکاری خواهند داشت.

معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد، ،ادامه داد: اولویت دیگر درحوزه بکار گیری موتور سیکلت برقی ، پیگیری و اجرای طرح اسقاط موتورسیکلت های فرسوده بنزینی است که براساس آن برای اسقاط هر موتور سیکلت بنزینی به غیر از ۵۰۰ هزارتومان مرکز اسقاط، مبلغ یک میلیون تومان بلاعوض از سوی شهرداری مشهد به مالک موتور پرداخت می شود.

کاظمی،به پیگیری احداث ایستگاه های شارژ اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت بعدی در این حوزه،تامین خدمات پایه از جمله احداث ایستگاه های شارژ موتور سیکلت های برقی و شناسایی محل های استقرار این ایستگاه ها است که اقدامات لازم در این خصوص درحال انجام است.

وی گفت: همچنین پیگیری و هماهنگی با بانک عامل برای پرداخت تسهیلات معادل ۸۰ درصد هزینه خرید موتور سیکلت برقی تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای ترویج استفاده از موتورسیکلت برقی است که سود مازاد بر چهاردرصد این تسهیلات نیز از سوی شهرداری مشهد پرداخت خواهد شد.

معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد، افزود: پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه الکترونیکی که برای این امر درنظر گرفته شده،تقاضاها از سوی این ستاد بررسی و متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک معرفی می شوند که پس از طی روند قانونی و دریافت وام موتورسیکلت برقی به متقاضی تحویل داده خواهد شد.

کاظمی، اضافه کرد: در همین راستا تا کنون ۵۴۳ متقاضی موتور سیکلت برقی از سوی اتحادیه ها،واحدهای صنفی،ادارات و شرکت ها به سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد،معرفی و از این میان ۳۷۳ متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شده اند که از این تعداد نیز ۲۵۳ نفر تا کنون برای دریافت تهسیلات به بانک معرفی شده اند.

وی،با بیان اینکه از تاریخ ۳ خرداد ماه و تکمیل پرونده تعدادی از متقاضیان در بانک جهت دریافت تسهیلات کار واگذاری موتور سیکلت های برقی آغاز شده است اظهار کرد: برهمین اساس طی چند روز گذشته و با آغاز تخصیص وام از سوی بانک ۲۲ موتور سیکلت برقی به متقاضیان تحویل داده شده است.

معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد، درادامه افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده در فاز اول ۱۰هزار دستگاه موتور سیکلت برقی به متقاضیان واگذار می شود