موافقت شورای همتای استان با اجرای طرح پارکبان در بجنورد

شورای هماهنگی ترافیک خراسان شمالی (همتا) با اجرای طرح مدیریت پارک های حاشیه ای خودروها (طرح پارکبان) موافقت کرد. شورای همتای خراسان شمالی امروز تشکیل جلسه داد و در آن موضوعات مختلفی از جمله اجرای طرح پارکبان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اعضای آن رأی به اجرا شدنش دادند. شهرداری بجنورد که از اردیبهشت ماه […]

شورای هماهنگی ترافیک خراسان شمالی (همتا) با اجرای طرح مدیریت پارک های حاشیه ای خودروها (طرح پارکبان) موافقت کرد.
شورای همتای خراسان شمالی امروز تشکیل جلسه داد و در آن موضوعات مختلفی از جمله اجرای طرح پارکبان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اعضای آن رأی به اجرا شدنش دادند.
شهرداری بجنورد که از اردیبهشت ماه به دنبال اخذ تائیدیه شورای همتا بود امروز این موافقت را با کمی تغییرات دریافت کرد تا در اولین فرصت نسبت به مدیریت فضای پارک حاشیه ای خودروها در هسته مرکزی شهر اقدام کند.
هزینه پارک خودرو به ازای نیم ساعت اول در هر یک از معابر اصلی شهر رایگان خواهد بود و در صورتی که از ۳۰ دقیقه بیشتر شود، هزینه آن اخذ خواهد شد.
قرار است با اجرای این طرح در هسته مرکزی شهر بجنورد در معابر کلاس B مبلغ ۳ هزار تومان و در معابر کلاس A مبلغ ۴ هزار تومان به ازای نیم ساعت دوم به بعد از مالک آن دریافت شود.
هزینه نیم ساعت سوم به بعد نیز در معابر کلاس B مبلغ ۱۵۰۰۰تومان و در معابر کلاس A مبلغ ۲۰ هزار تومان به ازای هر نیم ساعت خواهد بود.
نماینده اعضای شورای شهر و شهردار بجنورد که در این جلسه حاضر بودند هدف از اجرای این طرح را کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، مدیریت پارکینگ ها به نفع شهروندانی که برای امور روزمره خود اجباراً نیازمند جای پارک هستند و همچنین ترویج استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه اعلام کردند.
همچنین قرار شد پارک خودرو مطلقاً در محدوده ۴ راه مخابرات و میدان شهید ممنوع شود تا در آینده سنگ فرش و آماده تبدیل به پیاده راه شود.

منبع خبر