نام ۸ معبر در تهران تغییر کرد

صورت‌جلسه ششم کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی پایتخت در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء به تصویب رسید. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سردار حجازی جانشین فرماندهی سپاه قدس در زمان جنگ آسیب‌های فراوانی دید و به شهادت رسید، اظهار کرد: […]

صورت‌جلسه ششم کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی پایتخت در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء به تصویب رسید.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سردار حجازی جانشین فرماندهی سپاه قدس در زمان جنگ آسیب‌های فراوانی دید و به شهادت رسید، اظهار کرد: این شهید یکی از سرداران سپاه پاسداران بود که قرار بر این شد بخشی از بزرگراه شهید فهمیده به نام این شهید نامگذاری شود.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه شهید حجازی بر گردن ما حق دارد، گفت: نامگذاری نقطه ای از شهر به نام ایشان کمترین اقدامی است که می توانیم برای معرفی و پاسداشت این شهید بزرگ انجام دهیم.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که نقطه ای انتخاب شود که در شأن نام این شهید بزرگ باشد و این اقدام تا زمان سالگرد شهادت ایشان انجام شود.

بر این اساس بخشی از بزرگراه شهید فهمیده حدفاصل بزرگراه جناح تا آیت‌الله مهدوی کنی در منطقه پنج و ۲۲ با عنوان سردار شهید محمد حجازی نامگذاری شد و خیابان کیهان از خیابان مقدس اردبیلی تا انتهای معبر در منطقه یک به نام استاد پرویز کردوانی، کوچه سوم واقع در خیابان مجاهدین اسلام کوچه شهید اسلامی در منطقه ۱۲ با حفظ شماره به نام شهید حسن اسماعیلی و کوچه محقق واقع در میدان ابوذر، میدان جلیلی، خیابان برزویی در منطقه ۱۷ به نام شهید عباس زال تغییر یافت.

همچنین بوستان واقع در خیابان شهید رشیدی جهان، خیابان شهید احمدی در منطقه ۱۷ به نام شهید حسن آسیائی نامگذاری شد و کوچه گلستان ششم واقع در خیابان نبرد جنوبی، خیابان شهید آقاجانلو در منطقه ۱۵ با حفظ شماره به نام شهید فریدون لطفی، کوچه بوستان هشتم غربی واقع در بلوار ابوذر، پل پنجم، خیابان وحدت در منطقه ۱۵ با حفظ شماره به نام شهید حمیدرضا سرمدیان و کوچه چهاردهم شهرک خاورشهر در منطقه ۱۵ با حفظ شماره به نام شهید محمد جاور تغییر کرد.

منبع خبر