نخستین سمپوزیوم آرمان‌شهر کودک برگزار می‌شود

https://shahrsazi.isfahan.ir/node/33217 29 اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۷:۳۱ کد محتوا ۳۳۲۱۷ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۷:۳۱ نخستین سمپوزیوم آرمان‌شهر کودک برگزار می‌شود رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشارکت کودکان در فرایندهای برنامه‌ریزی، تعریف کودکان به عنوان شهروند مسئولیت پذیر، شهر از نگاه کودکان و حقوق کودک و میراث فرهنگی، محورهای نخستین سمپوزیوم آرمان‌شهر […]

نخستین سمپوزیوم آرمان‌شهر کودک برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشارکت کودکان در فرایندهای برنامه‌ریزی، تعریف کودکان به عنوان شهروند مسئولیت پذیر، شهر از نگاه کودکان و حقوق کودک و میراث فرهنگی، محورهای نخستین سمپوزیوم آرمان‌شهر کودک است.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا
با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم آرمانشهر کودک در ایران، اظهار کرد: اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک و با پیشنهاد دانشگاه علم و صنعت عضو شورای عالی سیاست‌گذاری این سمپوزیوم بوده و قرار است امروز (چهارشنبه) تجارب و اقداماتی که در این شهر برای شهر دوستدار کودک به دست آمده، به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور رؤسای کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان و تهران، مسئولان دانشگاه تهران، نماینده یونیسف و یونسکو برنامه‌ریزی لازم برای این سمپوزیوم انجام شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: مشارکت کودکان در فرایندهای برنامه‌ریزی، تعریف کودکان به عنوان شهروند مسئولیت پذیر، شهر از نگاه کودکان و حقوق کودک و میراث فرهنگی محورهای این سمپوزیوم است.

روشن ادامه داد: در کنار این رویداد کارگاه‌های آموزشی نیز در نظر گرفته شده و امروز سه کارگاه تخصصی آرمان شهر کودکان برگزار خواهد شد؛ همچنین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان با موضوع شهر از نگاه کودکان در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این سمپوزیوم با رویکرد افزایش مباحث علمی و فنی در نگاه به ذی‌نفعان و تصمیم گیرندگان، بررسی طرح‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی، ظرفیت سازی برای پروژه‌ها در مشارکت با بخش خصوصی و بررسی فضای مورد نیاز شهر مناسب کودکان و مطابق با نظرات آنها برگزار می‌شود.

روشن خاطرنشان کرد: سیاست گذاری‌ها برای شهر دوستدار کودک باید نیازهای آموزشی، عاطفی، روحی و روانی شادی و شادمانی، حق و حقوق کودکان را در ابعاد مختلف در بر بگیرد که در این سمپوزیوم به این موضوعات پرداخته می‌شود.

کد محتوا ۳۳۲۱۷

برچسب ها