نشست خبری شهردار پاوه با اصحاب رسانه و تشریح اقدامات شهرداری در طول نزولات جوی اخیر / بخشی از سوالات مطروحه خبرنگاران

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس، بعد از ظهر سه‌شنبه پنجم بهمن ماه، مهندس مرادی شهردار پاوه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری برگزار شد به تشریح اقدامات شهرداری در طول نزولات جوی اخیر پرداخت. به گزارش پاوه پرس وبه نقل از روابط عمومی شهرداری پاوه؛ در این نشست مهندس مرادی شهردار پاوه ضمن شکرگزاری […]

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس، بعد از ظهر سه‌شنبه پنجم بهمن ماه، مهندس مرادی شهردار پاوه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری برگزار شد به تشریح اقدامات شهرداری در طول نزولات جوی اخیر پرداخت.

به گزارش پاوه پرس وبه نقل از روابط عمومی شهرداری پاوه؛ در این نشست مهندس مرادی شهردار پاوه ضمن شکرگزاری به درگاه باریتعالی به خاطر نزولات جوی اخیر، عنوان نمود: بارشهای هفته گذشته در طول چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است و در کنار این حجم سنگین بارش، مناطقی به شهر الحاق شده بود (۱۳۰ هکتار) که باید به آن مناطق هم به مانند سایر مناطق شهر خدمات‌رسانی صورت می‌گرفت در حالیکه امکانات شهرداری تغییری نکرده بود؛ لیکن ما با همراهی و همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر تمام توان و امکانات خود و حتی فراتر از آن را به کار گرفتیم که وقفه و خللی در ارائه خدمت به شهروندان رخ ندهد.
مهندس مرادی گفت: دو سامانه بارشی در مجموع منجر به بارش یک متر و بیست سانتیمتر برف شد که با احتساب ۴۰۰۰ هکتار سطح زمین شهر پاوه، به عبارتی ۵۰۰۰۰۰۰ متر مکعب برف در سطح شهر وجود داشت و از این مقدار، تقریبا ۷۰ درصد آن یعنی حدوداْ ۳ میلیون متر مکعب (با احتساب برف پشت بامها که توسط شهروندان به داخل معابر ریخته شده بود) برف توسط شهرداری از سطح معابر برف‌روبی شده است.
شهردار پاوه با بیان این مطلب که معابر سطح شهر به طول ۱۶۰ کیلومتر بر اساس اولویت در طول بارشها چندین مرتبه برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌اند افزود: ۷۰ نفر از نیروهای شهرداری شش شبانه‌روز کامل در ۶ اکیپ مجزا (هر اکیپ یک بیل مکانیکی برای برف‌روبی و یک نیسان یا کمپرسی برای نمک‌پاشی در اختیار داشت) به طور مداوم و مستمر مشغول فعالیت و برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر سطح شهر بوده‌اند و با وجود بارشهای سنگین و مداوم، اجازه نداده‌اند هیچ کدام از معابر اصلی سطح شهر مسدود شوند.
مهندس مرادی اظهار داشت: در طول این مدت ۳ دستگاه لودر، ۱ دستگاه گریدر، بیل مکانیکی بکهو بعضی روزها ۴ دستگاه و بعضی روزها ۵ دستگاه، ۴ دستگاه کمپرسی شش تن، ۲ دستگاه کمپرسی ۱۰ تن، نیسان نمک‌پاش بعضی روزها ۶ دستگاه و بعضی روزها ۸ دستگاه که از این میان ۱۱ دستگاه اجاره‌ای و ۳ دستگاه به صورت امانت (قرض و کمک) جهت پیشبرد بهتر امور به کار گرفته شدند.
وی حجم مخلوط شن و نمک مصرفی را ۲۵۰ تن عنوان و گفت: ۶۰ تن از این مخلوط نمک بوده است.
مهندس مرادی افزود: به دلیل حجم سنگین برف اقدام به بارگیری برف معابر اصلی شهر و انتقال به خارج از شهر نمودیم که تا کنون ۳۵ ساعت (۱۴۲ سرویس کمپرسی ۶ تن و ۱۸ سرویس کمپرسی ۱۰ تن) حمل برف داشتیم که به طور متوسط در هر متر طول خیابان حداقل یک تن بارگیری نمودیم. که این موارد علاوه بر برف‌هایی بوده که در زمینهای خالی کنار خیابان دپو کرده‌ایم.
شهردار پاوه اظهار داشت: در کنار اقدامات فوق تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا خللی در تأمین گوشت مورد نیاز شهر و جمع‌آوری زباله ایجاد نگردد. مسیر دسترسی به سایت زباله سه مرتبه مسدود شد که عملیات لازم برای بازگشایی آن صورت گرفت و در شرایطی سخت به طور متوسط روزانه ۴۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری و به محل سایت دفن پسماند حمل می‌شد.
ایشان در ادامه به بیان برخی دیگر از مشکلات شهرداری طی مدت مذکور پرداخت و آنها را از این قرار عنوان نمود:
الف)  تأخیر در بکارگیری بخش خصوصی به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی از تجهیزات و ادوات بخش خصوصی
ب)   محدودیت‌های داخل شهر (شیب معابر، عرض کم بعضی معابر، پارک خودروها در حاشیه معابر، عدم وجود مکان مناسب جهت دپوی برف در داخل شهر، ریختن مجدد برف توسط شهروندان به سطح خیابان پس از پاکسازی درب منازل و مغازه‌ها و پشت بام و …)
ج)  هجمه‌های صورت گرفته به دلیل عدم اطلاع از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات شهرداری
مهندس مرادی ضمن تشریح تراکم کاری زیاد شهرداری در طول زمان مذکور افزود: پاسخگویی و رسیدگی به بیش از ۸۰۰ مورد درخواست مطرح شده توسط شهروندان از طریق خط تلفنی بیست و چهار ساعته ۱۳۷ و نیز بیش از ۵۰۰۰ درخواست مطرح شده از طریق تماس تلفنی مستقیم از دیگر اقدامات این شهرداری بوده است و همچنین با اطلاع‌رسانی مستمر اقدامات انجام شده از طریق رسانه‌های محلی و نیز صدور اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های مورد نیاز به صورت مستمر با شهروندان در ارتباط بوده‌ایم.
شهردار پاوه تصریح نمود: در کنار فعالیتهای شبانه‌روزی شهرداری، فرماندهی محترم سپاه ناحیه پاوه با در اختیار گذاشتن خودرو جهت نمک‌پاشی معابر اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای با در اختیار قرار دادن دو سرویس مخلوط شن و نمک، تعدادی از شهروندان مسئولیت‌پذیر که به صورت خودجوش و با امکانات شخصی وارد میدان عمل شدند و به ارائه خدمت به همشهریان خود پرداختند، مدیران محترم پایگاه‌های خبری با انعکاس مشکلات شهروندان به ما و اقدامات و اطلاعیه‌های ما به شهروندان، به یاری مجموعه شهرداری و شورا جهت خدمت‌رسانی به شهروندان آمدند، که لازم میدانم مراتب امتنان خود را از آن بزرگواران اعلام نمایم.
وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از سعه صدر شهروندان محترم در مدت یاد شده، از آنان به خاطر قصورات ناخواسته (قصوراتی که نه به دلیل کم کاری بلکه به دلیل کمبود امکانات بود) عذرخواهی نمود.
منبع خبر