نشست مدیران کل دفاتر روستایی و شوراهای استانداری ها برگزار شد

چهل و هشتمین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های کشور چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در تهران برگزار و در آن آخرین برنامه ها و تصمیمات کلان در زمینه دهیاری ها و مدیریت روستایی از سوی معاون امور دهیاری ها و تنی […]

چهل و هشتمین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های کشور چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در تهران برگزار و در آن آخرین برنامه ها و تصمیمات کلان در زمینه دهیاری ها و مدیریت روستایی از سوی معاون امور دهیاری ها و تنی چند از مدیران کل سازمان تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، علی قربانی معاون امور دهیاری ها در این نشست طی سخنانی بر ضرورت هم افزایی تمامی دستگاه های متولی امور مدیریت روستایی به منظور پیشبرد مناسب طرح ها و برنامه ها تاکید کرد و جایگاه دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها را در این عرصه حساس و بااهمیت ذکر نمود.

وی، بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه های مسئول و مرتبط با مدیریت روستایی برای توسعه خدمات دهیاری ها و ارتقای شاخص های توسعه روستایی را از جمله اولویت های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و وزارت کشور عنوان نمود و گفت: به موجب ماده ۳۹ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور کلیه دستگاه هایی که بخشی از اعتبارات آنها در روستاها هزینه می شود باید هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت هزینه کرد را به وزارت کشور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گزارش و دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها باید این موضوع را پیگیری نمایند.

وی همچنین گفت: آیین نامه استخدامی دهیاری ها در دولت در حال بررسی است و مقرر شد برای راهکارهای کوتاه مدت، جلسه ای با سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل و در آن مباحث اصلی تعیین تکلیف شود.

قربانی همچنین با اشاره به در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه، از مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداریها خواست تا با همفکری صاحب نظران و دست اندرکاران امر در استانها، ضمن آسیب شناسی برنامه های قبل، پیشنهادها و نظرات تخصصی را به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منعکس نمایند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در ادامه از تشکیل کارگروه های تخصصی پنج گانه ذیل نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها خبر داد و گفت: این کارگروه ها در موضوعات توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، فنی و عمرانی، محیط زیست و خدمات عمومی، درآمد پایدار و امور مالی و فرهنگی و اجتماعی تشکیل می شود که مباحث تخصصی حوزه وظیفه ای دهیاری ها را بررسی می کنند و رییس آنها یکی از مدیران کل استانداریها و دبیر آن نماینده سازمان می باشد و نتیجه بررسی ها و ارزیابی های هر کارگروه در نشست ملی مطرح شده که در صورت تصویب پی گیری های لازم در خصوص آن صورت خواهد گرفت.

قربانی همچنین به درپیش بودن ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری اشاره نمود و گفت: شیوه‌نامه نکوداشت هفته شهرداری و دهیاری طی روزهای ۱۴ لغایت ۲۰ تیرماه در راستای معرفی مطلوب دستاوردهای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استانداران کشور ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: انتظار می رود دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها در هماهنگی و همکاری با فرمانداری ها و بخشداری ها و روابط عمومی استانداری ها برنامه ریزی های لازم را برای معرفی و تبیین خدمات نهاد دهیاری و ابتکارات و دستاوردهای موفق آنها با بهره گیری از ظرفیتهای رسانه ها به عمل آورند.

در این نشست همچنین دکتر بکایی جانشین فرمانده قرارگاه جهادی وزارت کشور در توسعه همه‌جانبه روستا، آخرین برنامه های این قرارگاه را تشریح نمود.

در ادامه این نشست تنی چند از مدیران کل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، گزارشی از اقدامات حوزه کاری خود در موضوعات برنامه و بودجه، تامین ماشین آلات، آموزش دهیاران، منابع انسانی، هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی و برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی بیان نموده و به پرسشهای حاضران پاسخ دادند.

منبع خبر