نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور؛” بلدیه آنلاین ” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های جایگاه و هویت راهبردی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با موضوع «مدیریت بهینه پسماندها(تفکیک صحیح و کارآفرینی)»  با حضور کارشناسان مرتبط دردفاترتخصصی، معاونین و کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور؛” بلدیه آنلاین ” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های جایگاه و هویت راهبردی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با موضوع «مدیریت بهینه پسماندها(تفکیک صحیح و کارآفرینی)»  با حضور کارشناسان مرتبط دردفاترتخصصی، معاونین و کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

 این نشست‌ها با هدف هم‌افزایی و بهره‌گیری از درس‌آموخته‌ها و به اشتراک‌گذاری تجارب درعرصه پیشرفت شهری و روستایی، جایگاه  شناسایی فرصت‌ها و بررسی مسائل و چالش‌های روز حوزه مدیریت شهری و روستایی درمرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های  کشوربرگزارمی‌شود.
در این نشست که علیرضارضایی‌عارف کارآفرین برتر ملی به‌عنوان ارائه دهنده موضوع نشست، حضورداشت، به بیان تجارب خود در حوزه کارآفرینی و درآمدزایی از پسماندهای شهری و روستایی پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین قدم در تفکیک اصولی پسماند، جلوگیری از اضافه شدن حتی یک مورد از زباله‌های خطرناک به پسماندهای شهری  و روستایی است.
وی سپس با ذکر مصادیق، مزایای اقتصادی و زیست محیطی کلان نهفته بازیافت پسماندها را بیان کرد.
رضایی‌عارف با این توضیح که یکی از راه های کاهش پسماندها تبدیل زباله به خشکاله است،گفت: این روش ساده‌ترین راه جلوگیری از تولید شیرابه در سطل‌های زباله است و باعث کاهش وزن ۵۰ درصدی زباله‌ها و کاهش شدید هزینه‌های جمع آوری و دفن خواهد شد.
در پایان، شرکت کنندگان، به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوع نشست پرداختند و مقرر شد نشست‌های تکمیلی با حضور صاحب‌نظران حوزه پسماند به‌خصوص با رویکرد درآمدزایی دراین مرکز برگزار شود.
برگزاری نشست های هم اندیشی یکی از رویکردهای مهم مرکز مطالعات برای بررسی، شناسایی  و حل مسائل حوزه مدیریت شهری  و روستایی است. در پی این سلسله نشست‌ها نشست‌ چهاردهم هم‌اندیشی در هفته آتی در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است این مجموعه نشست‌ها پس از تکمیل و تدوین بصورت پادکست و ویدیوی آموزشی در اختیار همه علاقه‌مندان قرارخواهد گرفت.