نصب المان «مادر میهن» به پاسداشت ۳۶ شهیده استان گلستان

شهردار گرگان گفت: سازه «مادر میهن» به یاد ۳۶ بانوی شهیده استان گلستان در میدان هزارپیچ گرگان نصب و رونمایی شد. به گزارش سکان به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهندس محمدرضا سبطی در آیین رونمایی از سازه «مادر میهن» در میدان هزارپیچ گرگان اظهار داشت: زنان کشورمان در دوران انقلاب […]

شهردار گرگان گفت: سازه «مادر میهن» به یاد ۳۶ بانوی شهیده استان گلستان در میدان هزارپیچ گرگان نصب و رونمایی شد.

به گزارش سکان به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهندس محمدرضا سبطی در آیین رونمایی از سازه «مادر میهن» در میدان هزارپیچ گرگان اظهار داشت: زنان کشورمان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، از سوی دیگر از دامان این زنان بود که رزمندگان به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند.

سبطی افزود: بر اساس آمار تهیه شده از فهرست شهدای جنگ تحمیلی، در طول جنگ تحمیلی ۶ هزار و ۴۲۸ از زنان این سرزمین به شهادت رسیدند که بیشتر آن‌ها در بمباران و موشک باران شهر‌ها بوده است و طبق ۵۰۰ نفر از آن ها، رزمنده بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان افتخار دارد ۳۶ بانوی عفیفه را تقدیم انقلاب و کشور عزیزمان کرده و المانی که امروز به عنوان مادر میهن افتتاح شده، اقدام کوچکی در راستای پاسداشت این شهیده های گرانقدر است.

شهردار گرگان تصریح کرد: المان و نمادسازی یکی از شیوه های مدیریت شهری مبتنی بر رویکرد جدید ما در مدیریت شهری است.

سبطی با بیان اینکه به دنبال ارتقاء این شیوه و فرهنگسازی در نمادهای شهری هستیم، گفت: به دنبال این هستیم در طول فعالیت دوران شورای ششم، تحولات اساسی در این حوزه انجام دهیم.

لازم به ذکر است، المان (سازه) «مادر میهن» یادبود ۳۶ بانوی شهیده استان گلستان روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه همزمان مصادف با سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) با حضور مهندس سبطی شهردار و مدیران شهرداری، دکتر منتظری و مهندس سنگدوینی نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرهنگ کاظمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، سرهنگ فخرالدین فرمانده سپاه ناحیه گرگان، آزاده رجبی سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان، حجت الاسلام محمدزاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استانی و شهرستانی در تپه هزارپیچ نصب و رونمایی شد.

حضرت زینب (س) مشهور به «عقیله ‌بنی ‌هاشم» نه تنها برای مسلمانان که برای کل مردم جهان نماد عقلانیت، مدیریت و استقامت است.

در این اثر زن رزمنده، تفنگ را همچون فرزندی در آغوش کشیده است. تفنگ نماد مقاومت، ایستادگی و دفاع است زن با چادر و مقنعه و نگاهی آرام نشان دهنده عفت زنان این سرزمین اسلامی است.

همچنین در این اثر از ۳۶ کبوتر به نماد ۳۶ زن شهیده رزمنده استان گلستان برای اشاره به عروج، پرواز و آزادگی استفاده شده است.

منبع خبر