نصب فیلتر جاذب دوده در اتوبوس‌ها/ استفاده از نخبه‌های اقتصادی در شهرداری

شورای مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌ها و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور سید مجتبی شفیعی، معاون شهردار برگزار شد.  شفیعی در ابتدای این جلسه با عرض تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی بایستی خدمت‌رسانیِ شایسته به مردم را در دستور کارمان قرار دهیم […]

شورای مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌ها و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور سید مجتبی شفیعی، معاون شهردار برگزار شد.

 شفیعی در ابتدای این جلسه با عرض تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی بایستی خدمت‌رسانیِ شایسته به مردم را در دستور کارمان قرار دهیم و بتوانیم دغدغه‌های شهروندان را در حوزه حمل و نقل کمتر کنیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: باید بتوانیم تحولی در شهر ایجاد کنیم و رضایتِ حداکثریِ شهروندان را به دست بیاوریم و تلاش ‌کنیم حرمت و شأنِ واقعیِ مردم با ارائه خدمات بهتر حفظ شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر این که برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترافیک به‌ویژه در موضوع تاکسیرانی باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم، اظهار کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و خودروسازان برای توسعه ناوگان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نصب فیلتر جاذب دوده در اتوبوس‌ها گفت: نصب این فیلترها را که به نفع شهر است و در کنترل آلایندگی هوا تاثیر زیادی دارد، به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.

شفیعی افزود: در بحث کنترل کیفیت هوا باید مطالعات دقیقی از نحوه اجرای سوآپ در مناطق داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی تاکید کرد: باید از روش‌های مختلف برای ارتقای انگیزه‌یِ کاری کارکنان بهره‌مند شویم و روی اهداف کاری‌مان تعصب داشته باشیم.

شفیعی با تاکید بر صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ و افزایش درآمد به‌عنوان یکی از سیاست‌هایِ معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: باید بتوانیم هزینه‌ها را کمتر کرده و با رویکردهای جدید درآمدزایی کنیم.

وی با بیان این که در حال حاضر با کمبود و محدودیت منابع مالی مواجه هستیم افزود: به دنبال یافتنِ راهکارهای مرتبط با افزایش درآمدزایی هستیم و در این زمینه به سراغ نخبه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی خواهیم رفت.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: در ساخت و تجهیز مترو باید از ایده‌های جدیدتر و با توجیه اقتصادی مناسب‌تر، استفاده کنیم و از اسراف و تبذیر بپرهیزیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم از ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی جهت توسعه و گسترش امور مربوط به حمل و نقل و ترافیک استفاده کرده و افق جدیدی در این حوزه ترسیم کنیم.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همه اقدامات ما باید بر اساس چارچوب‌ها و ضوابط قانونی و در راستای هماهنگی با نهادهای نظارتی انجام گیرد.

شفیعی در ادامه جلسه، دستورهای لازم را درخصوص انجام مناقصات پارکینگ‌ها توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک صادر کرد.

منبع خبر