نصب ۵۰ دوربین پایش تصویری شهر ساوه تا پایان سال

شهردار ساوه گفت: در راستای هوشمندسازی مدیریت شهری تا پایان سال ۵۰ دوربین در راستای ارتقای امنیت شهر در نقاط مختلف فعال شود. امیررضا یوسفیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ماهیت کار شهرداری بر اساس قانون و قانون مداری است اظهار کرد: مصوبات شهری حاصل خرد جمعی اعضای شورای شهر و […]

شهردار ساوه گفت: در راستای هوشمندسازی مدیریت شهری تا پایان سال ۵۰ دوربین در راستای ارتقای امنیت شهر در نقاط مختلف فعال شود.
امیررضا یوسفیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ماهیت کار شهرداری بر اساس قانون و قانون مداری است اظهار کرد: مصوبات شهری حاصل خرد جمعی اعضای شورای شهر و مدیران شهری است و همه مصوبات با پیوست های گوناگون و با رعایت قانون و نیازسنجی انجام می شود.
وی با بیان اینکه ساوه به خاطر هم جواری با شهرهای بزرگ و صنعتی بودن آن با مهاجرت بالایی روبروست افزود: در شهر ساوه تقاضا در همه زمینه ها بیشتر از عرضه است لذا مدیریت این شهر با چالش های متفاوتی روبروست.
شهردار ساوه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ سکونتگاه غیررسمی در ساوه گفت: مطالعات بازآفرینی شهری با بهره گیری از توان کارشناسی اساتید دانشگاهی آغاز شده است که امیدواریم مشکلات این حوزه را با برنامه ریزی دقیق رفع کنیم.
یوسفیان در ادامه با بیان اینکه بیشتر از ۴ سال بود که قیر یارانه ای به دلیل جابجایی سهمیه دولتی به ساوه تخصیص نیافته بود گفت: علیرغم اینکه هنوز سهمیه قیر برای ساوه قفل است توانستیم با رایزنی انجام شده بیش از یک هزار تن قیر برای ساوه به صورت یارانه ای دریافت کنیم که با این سهمیه در بیش از ۴۰ خیابان روکش آسفالت انجام شد و ۳۶ محله هدف دیگر با اولویت محله های خاکی در دست انجام آسفالت و روکش است.
وی روان آب های سطح شهر را یکی از مشکلات شهر هنگام بارندگی دانست و عنوان کرد: یکی از طرح های شناسنامه ای در ساوه بحث مطالعات برای مدیریت روان آب های سطحی شهر است که این مهم هم اکنون توسط کارشناسان در دست بررسی و اجراست.
شهردار ساوه ادامه داد: در بحث ترافیک شهری نیز کار مطالعاتی به مشاورین ذیصلاح سپرده شده است که امیدواریم این معضل به زودی رفع شود.
یوسفیان در ادامه با تأکید بر اتمام پروژه های روی زمین مانده از سنوات قبل گفت: پروژه های نیمه تکمیل با توجه به اعتبارات شهرداری مشکل ساز شده است اما در دوره جدید شورا و شهرداری ساوه اهتمام به خرج داده ایم تا اتمام این کارها پروژه جدید تعریف نشود.
وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران و تورم ایجاد شده در پیمان ها اضافه کرد: این افزایش دستمزد بعضاً روی قراردادهای ما تا ۷۰ درصد افزایش قیمت اثر داشته است و با توجه به ارزش افزوده های دریافتی ما را با چالش های جدیدی روبرو ساخته است که به دنبال مدیریت صحیح آن هستیم.
شهردار ساوه گفت: در ۴ ماه اخیر بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان پرداختی در حوزه های مختلف داشته ایم که متوسط هرماه ۳۵ میلیارد می شود و با توجه به دریافتی از محل ارزش افزوده تعادلی در این زمینه وجود ندارد اما از طریق مدیریت خریدهای نقدی و تعهدی مانع از توقف خدمت رسانی شده ایم.
یوسفیان تصریح کرد: با شناسایی اراضی غیرمنقول شهرداری طرح مشارکت در آپارتمان سازی را آغاز کرده ایم که در پروژه هایی مثل مجتمع قاسم آباد ساخت ۱۴۰ واحد با کمک هلدینگ بومی آغاز شده است و در پروژه ۲۱۰ واحدی شهرک علوی نیز سهمیه ۶۳ واحدی داریم که این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال باعث مسکن سازی و صاحب خانه شدن مردم می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه عدم اتمام کنارگذرهای شهر ساوه باعث فشار بر معابر شهری شده است گفت: در حال حاضر ۴ کیلومتر از کنارگذر ساوه آماده آسفالت است و ۳ کیلومتر نیز خاک ریزی انجام شده که در آینده ای نزدیک از ۷ کیلومتر این کنارگذر بهره برداری خواهد شد.
شهردار ساوه با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی در شهر نیز گفت: در حال حاضر ۷ دوربین پلاک زن برای جلوگیری از تصادفات شهری و تخلف خودروها در معابر سطح شهر نصب شده است که در سال گذشته ۱۰ درصد از محل جرائم صادر شده در حدود ۱۷۰ میلیون تومان سهم شهرداری ساوه بوده است که امسال به دنبال افزایش دریافتی از این محل هستیم.
یوسفیان خاطرنشان کرد: تا مدتی قبل ساوه دارای ۱۱ دوربین پایش تصویری سطح شهر بود که اکنون با بیش از ۷ کیلومتر حفاری و کابل کشی مجهز به ۲۵ دوربین کیفیت بالای پایش است که تلاش می شود در راستای هوشمندسازی مدیریت شهری تا پایان سال ۵۰ دوربین در راستای ارتقای امنیت شهر در نقاط مختلف فعال شود.
وی اجرای پروژه های شهرک صنوف مزاحم، دیوار ساحلی عباس آباد، کف پوش معابر شهری و رمپ های سطح شهر را از دیگر پروژه های در دست اقدام دانست و گفت: اتوبوس های جدید خریداری شده نیز بر اساس قول وزیر کشور تا هفته دولت وارد شهر ساوه خواهند شد تا در حوزه حمل و نقل عمومی نیز بخش اعظمی از مشکلات موجود رفع شود.
گفتنی است در پایان این جلسه از خبرنگاران تجلیل شد.

منبع خبر