نصوحی: مدیریت شهری فضای بکری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: مدیریت شهری فضای بسیار بکری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و در این راستا باید این فضا برای شرکت‌های دانش بنیان، تولید کنندگان و کارآفرینان تبیین و تشریح شود. مرتضی نصوحی پنج‌شنبه پنجم آبان‌ماه_ در همایش پنج‌شنبه‌های فناور که با موضوع «پدافند غیرعامل و ایمنی شهری، […]

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: مدیریت شهری فضای بسیار بکری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و در این راستا باید این فضا برای شرکت‌های دانش بنیان، تولید کنندگان و کارآفرینان تبیین و تشریح شود.

مرتضی نصوحی پنج‌شنبه پنجم آبان‌ماه_ در همایش پنج‌شنبه‌های فناور که با موضوع «پدافند غیرعامل و ایمنی شهری، چالش‌ها و راهکارها» برگزار شد، اظهار کرد: در اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان زیر مجموعه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان، دو مأموریت اصلی تعریف شده است.

وی ادامه داد: نخستین مأموریت تعریف شده، رصد فضای دانش بنیان شامل شهرک‌های علمی تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی برای شناسایی تکنولوژی‌هایی جدید است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: دومین رسالت این مجموعه تسهیلگری این تکنولوژی‌ها برای ورود به شهرداری و مجموعه‌های مرتبط با آن است که این مهم باعث افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان و به تبع کاهش هزینه‌های اداره شهر می‌شود.

وی افزود: مجموعه‌های دانش‌بنیان تا به امروز توفیقات زیادی کسب کرده‌اند، اما به دلیل اینکه تبیین خوبی از عرصه‌های نیاز و خدمات شهرداری و مدیریت شهری برای آنها نشده است، ورودی جدی در این زمینه نداشته‌اند.

نصوحی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری فضای بسیار بکری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است در این راستا باید این فضا برای شرکت‌های دانش بنیان، تولید کنندگان و کارآفرینان تبیین و تشریح شود.

وی ادامه داد: بر این اساس سلسله جلسات پنجشنبه‌های فناور طراحی شده است تا پنج شنبه اول هر ماه، جلساتی برای به اشتراک گذاشتن نیازها و بررسی مشکلات در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان برگزار شود.

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه به پیوست این سلسله جلسات، شنبه‌های خلاق نیز برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: در واقع در نظر داریم برای اثرگذاری بیشتر بین شنبه‌های خلاق و پنجشنبه‌های فناور پیوند برقرار شود.

وی بازدید از نمایشگاه سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در حاشیه این همایش را به شرکت‌های دانش بنیان توصیه کرد و گفت: بیشتر تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی خارجی و وارداتی است از این رو تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به این عرصه جهت تولید و تأمین تجهیزات ورود کنند که بازار بسیار خوب و بکری در کشور است.

نصوحی با اشاره به تجلیل از خانواده‌های شهدای فناور و یک خانواده شهید آتش‌نشان، گفت: برداشتن گام‌های جدی‌تر و اساسی‌تر برای توسعه کشور هدف غایی این حوزه است.

منبع خبر