نماد سرو در رهنان اصفهان رونمایی شد

آیین رونمایی از نماد سرو ساخته استاد مرتضی نعمت‌اللهی امروز _یک‌شنبه ۱۴ آذرماه_ در بوستان شهدای مدافع حرم رهنان برگزار شد.

نماد سرو در رهنان اصفهان رونمایی شد

آیین رونمایی از نماد سرو ساخته استاد مرتضی نعمت‌اللهی امروز _یک‌شنبه ۱۴ آذرماه_ در بوستان شهدای مدافع حرم رهنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم با بیان اینکه رهنان برای من همیشه به عنوان یک نقطه دوست داشتنی در شهر است، اظهار کرد: معتقدم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کلمه داوطلب را به گونه‌ای معنی کرده که تمام لحظات جمهوری اسلامی، بر اساس ایثار داوطلب استوار بوده است.

وی تاکید کرد: منشأ جاودانگی امروز جمهوری اسلامی از آن کسانی است که در ایجاد و حفظ انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران حفظ کیان انقلاب در مقابله با دشمنان بیرونی داوطلبانه قدم برداشتند و مثال این افراد مدافعان حرم، مدافعان امنیت و مدافعان سلامت هستند.

نادرالاصلی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخشی از بیاناتشان در رابطه با ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان فرمودند «از مسیری شهدا را به سمت گلستان شهدا بردند و از مسیری رزمنده‌ها را به صورت داوطلبانه به سمت جنگ و حفظ کیان انقلاب بردند» و این رزمنده‌ها می‌دیدند که سرانجامشان چه خواهد شد اما باز هم به صورت داوطلبانه رفتند و سرو شدند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از مرتضی نعمت‌اللهی به عنوان سازنده این اثر تاکید کرد: این هنرمند با ساخت یک نماد، سرو را معنا کرد؛ بسان نهالی که جمهوری اسلامی کاشت و امروزه آنچنان مانند درخت سرو ماندگاری پیدا کرده است که هیچ طوفانی نمی‌تواند آن را واژگون کند.

شهادت بالاترین اقدام داوطلبانه است

1745727.jpg

همچنین مجتبی شاهمرادی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هرچه دارد بر پایه مشارکت مردم بوده است؛ مشارکت فقط کار خیر نیست و هر آنچه بر شانه‌های مردم جای می‌گیرد و با کمک مردم انجام می‌شود نمونه‌ای از مشارکت است.

وی ادامه داد: امروزه دیگر رفتارهای از بالا به پایین، مثمر ثمر نبوده و اگر قرار است اتفاقی ماندگار در جامعه رخ دهد، باید بر پایه مشارکت عموم مردم باشد و ذی‌نفعان در طراحی، اجرا و نظارت آن مشارکت داشته باشند.

معاون شهردار اصفهان افزود: نقطه بارز و ویژه در اوقاتی است که مردم برای کمک اقدام می‌کنند اما ذی‌نفع آن نیستند، مانند امور داوطلبانه که حد اعلای آن شهادت است و انسان‌ها جان خود را برای اعتلای جامعه بذل کرده و آنجاست که شهید جا گرفته و به یک نماد تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: معتقدم بست معنای مشارکت کار اشتباهی نیست و از قضا خیلی مسما دارد و خرسندم که نماد سرو به دست هنرمند فرهیخته‌ای ساخته شد که دیگر آثارش در جای جای اصفهان قرار دارد.

شاهمرادی ابراز امیدواری کرد: تمامی آثاری که در انبارهای شهرداری وجود دارد هرچه زودتر به عرصه عمومی شهر آمده و شاهد شهری پر از نمادها و المان‌هایی که امضای هنرمندان برجسته را دارد، باشیم.

1745711.jpg

واقعه عاشورا بالاترین خدمت داوطلبانه اهل‌بیت پیامبر است

همچنین حسین محمدی، امام جمعه رهنان در این مراسم اظهار کرد: لیله المبیت که امیر مؤمنان (ع) در بستر پیامبر خوابیدند تا نقشه قتل ایشان به سرانجام نرسد یک اقدام ماندگار و داوطلبانه در صدر اسلام است.

وی با اشاره به واقعه عاشورا به عنوان بالاترین خدمت داوطلبانه اهل‌بیت پیامبر افزود: با این کار مردم از جهالت و نادانی نجات پیدا کردند؛ از مصادیق خدمات داوطلبانه می‌توان به جمع‌آوری زباله‌ها، مواسات مؤمنانه و خدماتی که در سیل و زلزله انجام می‌شود اشاره کرد.

امام جمعه رهنان با بیان اینکه این خدمات داوطلبانه نسل به نسل گشت و به هشت سال دفاع مقدس رسید، خاطرنشان کرد: امیدواریم ما هم مانند هشت سال دفاع مقدس، دغدغه داوطلبی داشته باشیم.

1745731.jpg

۱۰۰ میلیارد ریال ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه استان

علی محمد هاشمی، مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در این مراسم متذکر شد: در تمام دنیا فعالیت‌های داوطلبانه وجود دارد و ما در اسلام نیز بزرگان زیادی مانند امیر مؤمنان را در نقش داوطلب می‌شناسیم و نقطه تمایز اسلام انجام خدمات داوطلبانه با احسان است.

وی با اشاره به مزایای انجام خدمات داوطلبانه ادامه داد: خدمات داوطلبانه باعث می‌شود بیماری‌های جسمی و روانی از فرد دور شود، روی اعتماد به نفس و توانمندی شخص تأثیر مثبت می‌گذارد و مهم‌تر از همه سبب می‌شود شخص احساس رضایت داشته باشد چون کسی برای پول خدمات داوطلبانه انجام نمی‌دهد.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار، ارائه خدمات داوطلبانه در جوامع است، اضافه کرد: ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه در کشورهای سازمان توسعه همکاری شانگهای، دو درصد تولید ناخالص ملی آن‌هاست.

وی با بیان اینکه صرفاً در امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان، ارزش اقتصادی سال ۱۳۹۹، معادل ۱۰۰ میلیارد ریال بوده یادآور شد: این آمار بدون احتساب ارزش خدمات داوطلبانه خیریه‌ها و شهرداری است.

1745720.jpg

رویکرد مدیریت شهری مشارکت‌جویی است

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به روز جهانی داوطلب اظهار کرد: یکی از نمادهای داوطلبی سازمان‌های مردم نهاد هستند و از آنجایی که رویکرد دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان و شهردار، مشارکت است باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

وی افزود: با توجه به رویکرد مشارکت‌جویی، شهرداری دنبال افرادی می‌رود که بتوانند در این فضا تأثیر گذار باشد.

1745733.jpg

کد محتوا ۴۱۸۸۳

برچسب ها