نمایشگاه‌های حوزه مدیریت شهری باید فضای بازآفرینی تفکرات و عرصه‌ای برای گره‌گشایی از مشکلات شهرداری ها باشد

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور؛” بلدیه آنلاین ” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون‌امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های‌کشور گفت: نمایشگاه‌های حوزه مدیریت شهری با توجه به انتظارات جامعه و ضرورت ورود شهرداری‌ها به عرصه‌های جدید مدیریتی برای اداره مناسب شهرها، باید فضای بازآفرینی تفکرات و عرصه ای برای […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور؛” بلدیه آنلاین ” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون‌امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های‌کشور گفت: نمایشگاه‌های حوزه مدیریت شهری با توجه به انتظارات جامعه و ضرورت ورود شهرداری‌ها به عرصه‌های جدید مدیریتی برای اداره مناسب شهرها، باید فضای بازآفرینی تفکرات و عرصه ای برای گره‌گشایی از مشکلات شهرداری ها باشد تا معامله‌ای برد برد و تفاهمی دوجانبه به وجود آید.

 سید سجاد انوشه که سوم بهمن در مراسم اختتامیه نمایشگاه شهرایران، که از یکم بهمن‌ماه در‌ مصلای امام خمینی(ره) برپا شده بود، سخن می گفت،، با بیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه شهرداری‌ها حائز اهمیت است، افزود : در نخستین دوره نمایشگاه شهرایران حوزه‌های دولتی و خصوصی که شهرداری‌ها با آن مرتبطند، حضور داشتند و امیدواریم در آینده این نمایشگاه به‌صورت منسجم‌تر و همگراتر برگزار شود و به سمتی برویم که این‌گونه از آلودگی هوا، پسماند، ترافیک شهری و… رنج نبریم.
انوشه در ادامه گفت: در حوزه مدیریت پسماند طرح‌های مختلفی در استانهای کشور در حال اجراست ودرحال حاضر بیش از۳۰ پروژه در این حوزه اجرا می‌شود و هرکدام نیازمند فناری های جدید هستند. حمل ونقل، بازآفرینی، خدمات شهری و… هرکدام با چالش‌هایی روبرو هستند که راهکارهایی برای رفع آنها وجود دارد و این امکان در این نمایشگاه گردآوری شده بود و در دوره بعد با جدیت در دستورکار قرار دارد.
وی اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ما باید نوسازی جدی‌تری داشته باشد و ما نیز به‌صورت ویژه کار را پیگیری می‌کنیم تا شهروندان راحت و مطمئن از این خدمات بهره ببرند. در این راه چالش‌هایی از جمله تامین مالی و نوع تعامل با خودروسازها وجود دارد و خودروسازها می توانند در فضای نمایشگاهی مهمترین دستآورد خود را عرضه و بعد از نمایشگاه آنها را باتوجه به نظرات شهرداری ها توسعه دهند.
انوشه افزود: شهرداری‌ها ظرفیت تهاتر و تامین مالی گسترده‌ای دارند و این موارد باید در این نمایشگاه و نشست های تخصصی جانبی آن با الگوهای مختلف تامین مالی توسط خودروسازان و موسسات مالی دیده شود.
وی ادامه داد: خودروسازان باید روش های تامین مالی قدیم را نادیده گرفته و با روش های تامین مالی جدید ناوگان شهری را به‌روز رسانی کنند تا هم خودشان بهره برداری خوبی از این تعامل برده و هم شهرداری‌ها زمینه رضایتمندی شهروندان را ایجاد کنند.
انوشه افزود: حوزه بازآفرینی به‌عنوان یکی از محورهای بسیار مهم برای پیشرفت کشور مطرح است و معضلات اجتماعی و  اقتصادی را پوشش داده و باید در حوزه صنعت، اشتغال و فرهنگ پیشران بوده تا سرمایه اجتماعی ویژه‌ای ایجاد و گره گشای مشکلات مردم باشد.
دکتر انوشه تصریح کرد: عمده شهرداری‌ها با این مشکلات درگیر هستند و مجموعه‌های حاضر در نمایشگاه شهرایران می‌توانند این معضلات را پوشش دهند.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند طرح‌های مختلفی در استانهای کشور در حال اجراست و در حال حاضر بیش از۳۰ پروژه اجرا می‌شود که هرکدام نیازمند فناوری‌های جدیدی هستند و از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه باید کمک گرفت.
انوشه اضافه کرد: این نمایشگاه صرفاً به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود بلکه با حضور دستگاه‌های مختلف دولتی، خصوصی و… زمینه‌ای برای اتصال صنعت، علم و شرکت دانش بنیان به حوزه مدیریت شهری برقرار می‌شود.
وی تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از هر یک از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها که از فناوری‌های نوین و روش های نوآور استفاده و الگوهای جدیدی ارائه کنند، حمایت می‌کند زیرا الگوهای جدید گره گشا و زمینه ساز توسعه مدیریت شهری و ایجاد رضایتمندی شهروندان است.
انوشه گفت: موضوعاتی چون فضای سبز، پسماند، زباله، حمل و نقل، ایمنی و فناوری اطلاعات شهرداری‌ها مدام با شهروندان در ارتباط است  و زمینه خوبی برای خدمت به هم‌وطنان ایجاد شده است و امیدواریم این همکاری‌های دانش بنیان زمینه ساز رشد، ارتقا و تعالی کشور عزیزمان ایران باشد.