همزمان با سالروز صدارت امیرکبیر زنگ اراک نواخته شد

۲۸ مهرماه، سالروز آغاز صدارت امیرکبیر است و به همین منظور طبق مصوبه وزارت کشور این روز به نام اراک نام‌گذاری شد. به همین مناسبت صبح امروز با توجه به آغاز هفته فرهنگی اراک و با حضور برخی از مسؤولان زنگ اراک در مدرسه صمصامی این شهر نواخته شد. شهردار اراک در این مراسم گفت: در سال […]

۲۸ مهرماه، سالروز آغاز صدارت امیرکبیر است و به همین منظور طبق مصوبه وزارت کشور این روز به نام اراک نام‌گذاری شد.

به همین مناسبت صبح امروز با توجه به آغاز هفته فرهنگی اراک و با حضور برخی از مسؤولان زنگ اراک در مدرسه صمصامی این شهر نواخته شد.

شهردار اراک در این مراسم گفت: در سال ۹۷ با پیشنهاد شورای شهر قبلی ۲۸ مهرماه که مصادف با سالروز صدارت میرزاتقی خان امیرکبیر بود با مصوبه وزارت کشور به عنوان شهر اراک نام‌گذاری شد.

علیرضا کریمی اظهار کرد: امیرکبیر در طول سال‌های صدارت خود اقدامات ارزشمندی را برای کشور انجام داد و باید فعالیت‌های وی الگویی برای تمام مسؤولان باشد.

وی افزود: کالبد محوری شهر یکی از بحث‌های مهمی است که همیشه مورد توجه بوده اما در این سال‌ها بخش‌های فرهنگی نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

شهردار اراک بیان کرد: توسعه مؤلفه‌های فرهنگی با مشارکت اجتماعی امکان‌پذیر است در همین راستا روز اراک در تقویم قرار داده شد.

کریمی ادامه داد: تبیین دستاوردها و آشنایی جوانان با بزرگانی همچون امیرکبیر، قایم مقام فراهانی و… که در تاریخ زبانزد هستند باعث حس تعلق و مسؤولیت پذیری آنها می‌شود.

رئیس شورای ششم شهر اراک نیز در این مراسم با اشاره سالروز صدارت امیرکبیر گفت: باید این سؤال را بپرسیم که آیا نخبگان و دانشمندان این مرز و بوم علی الخصوص استان مرکزی و شهر اراک را به‌درستی به جامعه و جوانان امروز معرفی کرده‌ایم؟

پیمان عین القضات اظهار کرد: امیرکبیر مرد مبارزه با استعمار، مرد آفرینش فرهنگ استقلال‌طلبی و سرعت عمل بود؛ به تفکر «ما می‌توانیم» اعتقاد قلبی داشت.

وی با بیان اینکه رویکردها در شورای ششم شهر اراک تغییر کرده است افزود: شهرداری باید به درستی به مسؤولیت‌های اجتماعی خود بپردازد و جامعه‌محور باشد؛ شهرداری موظف است برنامه‌های فرهنگی و هویتی را اجرا کند تا نشاط اجتماعی در جامعه شهری گسترش یابد.

رئیس شورای ششم شهر اراک با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هفته اراک بیان کرد: افتتاح زورخانه اراک، افتتاح پارک تخصصی شطرنج در کوی صنعتی، بهره‌برداری از زمین‌های چمن مصنوعی در مناطق کم برخوردار و… بخشی از برنامه‌های این هفته است.

منبع خبر