هیچکس نمی تواند ادعا کند حق اصفهان ادا نشده است

شهردار اصفهان گفت: هر کجا میدان برای بانوان فراهم بوده به خوبی درخشیده اند و امروز گواهی می دهم بانوان در عرصه مدیریت شهری نیز عملکرد مطلوبی داشته اند.

هیچکس نمی تواند ادعا کند حق اصفهان ادا نشده است

شهردار اصفهان گفت: هر کجا میدان برای بانوان فراهم بوده به خوبی درخشیده اند و امروز گواهی می دهم بانوان در عرصه مدیریت شهری نیز عملکرد مطلوبی داشته اند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در آئین افتتاح پروژه های منطقه ۵ شهرداری اصفهان در ادامه برنامه های افتتاحیه هفتگی پروژه های شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورزشگاه “آیلین ملکیان” به نام یکی از زنان افتخارآفرین ورزش ایران و سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال بانوان ایران ثبت شده است، اظهار کرد: زندگی مسالمت آمیز ادیان در یک شهر تاریخی زمینه ای فراهم می کند تا اینگونه در کشور و جهان بدرخشند و به همین دلیل شورای شهر در این شهر نام ورزشکاری از جامعه ارامنه را به نام یکی از افتخارآفرینان ارامنه نامگذاری کرده است.  

وی ادامه داد: این موضوع برای زنان اصفهان و برای تمام کسانی که در این مسیر حرکت می کنند مایه افتخار است. هر انسان توانمندی در این سرزمین باید احساس کند که می تواند توانمندی های خود را بروز دهد.

شهردار اصفهان افزود: اگر اصفهان امروز در جهان نامدار شده است تنها به واسطه میراث گذشتگان آن نیست بلکه نقش زنان امروز این شهر در عرصه های ورزشی توانسته است این نگین درخشان را بیش از گذشته نمایان کند.

*۳۸ نفر از مدیران کنونی شهرداری از بانوان هستند

وی با اشاره به اینکه در این شهر زمینه شکوفایی استعداد هر کسی که می خواهد در عرصه حضور یابد فراهم است، گفت: زن و مرد، جوان و پیر، مسیحی و مسلمان تفاوتی برای بروز توانمندی ندارند و این یعنی برابری، عدالت، نگاه انسان دوستانه و حقوق شهروندی که هر کس می تواند ایران را با آن معرفی کند. 

نوروزی بیان کرد: اگر امروز خانم ملکیان و افراد دیگر مایه افتخار شده اند به این خاطر است که باور شده اند و نباید برای کسانی که دارای توانایی هستند، مانع ایجاد کنیم. خوشحالیم که در این دوره مدیریتی نگاه غالب نگاه با برابری و شایسته سالاری بوده است، به گونه ای بود که برای هر انسانی که توانمندی داشت زمینه برای بروز آن ایجاد شده بود و امروز روز افتخارآفرینی است. 

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری بیش از ۳۸ نفر از مدیران در پست های رئیس اداره، رئیس سازمان و شهردار منطقه از بین زنان انتخاب شده اند که کار کمی نیست؛ این اقدام منجر به بهره مندی از توانمندی کسانی است که زحمت کشیده اند و می توانند در عرصه مدیریتی به مردم خدمت کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هر کجا میدان برای بانوان فراهم بوده به خوبی درخشیده اند و امروز گواهی می دهم بانوان در عرصه مدیریت شهری نیز عملکرد مطلوبی داشته اند. 

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت ایران این گروه هستند که در آنها انسان های توانمند بسیاری وجود دارند و من خوشحالم که این زمینه را در شهرداری فراهم کرده ایم، اظهار کرد: کسانی مانند یکتا جمالی در وزنه برداری و فرزانه فصیحی در رقابت های دو میدانی امروز در عرصه ورزش جهان درخشیده اند و این باعث افتخار است که خانم جمالی در عرصه وزنه برداری با رعایت شئونات افتخار آفرینی کرده و امروز خوشحالم که وی در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده و این باور را دارم که او می تواند قهرمان جهان شود.

* بیش از ۴۱۵ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۵

نوروزی افزود: امروز شاهد افتتاح بیش از ۴۱۵ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۵ هستیم و از شورای شهر که با مصوبات خود زمینه را برای خدمت فراهم کرد، قدردانی می کنیم.  

وی با بیان اینکه ما می توانستیم در چند روز آینده ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه را افتتاح کنیم، اظهار کرد: تصفیه خانه تکمیلی سپاهان شهر، خیابان نظام، خط انتقال پساب، پیاده راه نظر میانی و چندین گذر دیگر در این منطقه آماده است.

*درایگاه خیابان نظر ساخته می شود 

شهردار اصفهان تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد چندین افتتاحیه دیگر با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود و این نوید را به شهروندان اصفهانی و به مردم منطقه ۵ می دهم که در آینده نزدیک چندین پروژه با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود. 

وی ادامه داد: ساماندهی خیابان چهارباغ بالا طرح بسیار زیبایی است که در آینده نزدیک کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود تا چهارباغ بالا در شکل جدید آماده خدمت به مردم شود.

نوروزی با بیان اینکه درایگاه خیابان نظر که تاکنون میلیاردها تومان هزینه آزادسازی آن شده است به زودی کلنگ زنی می شود، افزود: در آینده، تالار موسیقی اصفهان، پارک ۲۲ هکتاری پل نرگس در سمت تالار موسیقی هم کلنگ زنی می شود که کارهای بسیار بزرگی برای منطقه ۵ است.

وی بیان کرد: این منطقه در مسیر امید حرکت عمرانی خود را همچون انقلاب عمرانی در شهر با سرعت ادامه می دهد، امیدوارم همه این پروژه ها بتواند گامی در مسیر خدمت به مردم باشد چراکه امروز اصفهان شاهد شرایط خاصی است، هیچکس نمی تواند ادعا کند که حق اصفهان ادا نشده است، اتفاقات کوچک و بزرگ در گوشه و کنار شهر به نحوی است که هیچ انسان منصفی نمی تواند بر این تحولات چشم خود را ببندد.

*پینارت از مخمصه های ترافیکی نجات یافت

شهردار اصفهان افزود: حلقه حفاظتی شهر، پروژه بزرگ خط دو مترو، میدان های در حال ساخت مانند میدان شهدای هسته ای که آرزوی دیرینه مردم پینارت بود تا خیابان ارغوانیه، خیابان زاینده رود از آن وضع اسف بار بیرون بیاید و امروز شاهد آبادانی بزرگی هستیم چراکه منطقه رو به رونق رفته و مردم از مخمصه های ترافیکی بیرون آمده اند.

وی اظهار کرد: چه کسی می گوید شهر گران اداره می شود؟ تنها طی یکسال در بخش هزینه های جاری و در صرفه جویی های به عمل آمده ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است، از سوی دیگر شهری که امروز همه پروژه های آن با رعایت ضوابط و مقررات و اجرای مزایده و مناقصه برای پیمانکاران، انجام می شود، گران اداره نمی شود.

نوروزی افزود: راه اداره ارزان شهر اجرای دقیق قانون است، امروز تنها یک درصد از طرح ها شامل ترک تشریفات می شود و این به معنای اداره ارزان شهر است. 

وی ادامه داد: وقتی میلگرد پروژه ای که قرار است شش ماه دیگر ساخته شود، زودتر خریداری می شود و وقتی برای آینده شهر ۱۰۵ میلیارد تومان قیر خریداری می شود، همه اینها نشان از اداره ارزان شهر دارد.

شهردار اصفهان در تشریح مصادیق اداره ارزان شهر تصریح کرد: آیا می خواهید پلی را بسازیم و مصیبت آزادسازی آن را برای آینده بگذاریم، آیا این معنی اداره ارزان شهر است؟

*تداوم سیاست کنونی، اداره ارزان شهر را به دنبال دارد

وی افزود: اگر بتوانیم سیاست های اعمال شده، رفتارهای قانونی و اقدامات منطبق بر ضوابط را تداوم ببخشیم آنگاه هزینه ها به مردم تحمیل نمی شود و شهر ارزان اداره می شود و من از همه کسانی که تلاش کردند تا شهر به این زیبایی و با این هزینه های کم اداره شود، سپاسگزارم.

نوروزی تاکید کرد: آمادگی داریم تا برای تبیین همه مسائل با شهرداران سابق اصفهان دوستانه گفت و گو و مناظره کنیم و مشخص شود آینده این شهر چه مسیری را می رود؛ در این ارتباط رادیو و تلویزیون زمینه ای را فراهم کند تا بگوییم چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی قرار است، انجام شود و چه رشد و چه کاهش هزینه هایی در شهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: باید همگی به گونه ای عمل کنیم تا عملکرد ما و نتایج آن متوجه مردم شود، نباید کاری کنیم تا این همه خدمت ارزشمند به کام مردم تلخ شود، صداقت در گفتار و رفتار و گزارش های صحیح در کنار بیان نقاط ضعف که منکر نقاط ضعف هم نیستیم، باید اعمال شود. امیدواریم در کنار همه بخش ها فارغ از نگاه های سیاسی هر روز شاهد حرکت رو به جلو برای این شهر و آیندگان باشیم.

 

کد محتوا ۳۴۳۰۲

برچسب ها