هیچ تعللی در بحث ایمنی ایستگاه‌های مترو جایز نیست

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با عنوان این مطلب که در بحث ایمنی ایستگاه‌ها، هیچ تعللی جایز نیست، گفت: باید نقاط ضعف احتمالی را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم. مهدی شایسته اصل، در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از معاونین و […]

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با عنوان این مطلب که در بحث ایمنی ایستگاه‌ها، هیچ تعللی جایز نیست، گفت: باید نقاط ضعف احتمالی را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

مهدی شایسته اصل، در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از معاونین و مدیران هر دو بخش در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم سانحه‌ای پیش نیاید اما این دلیل نمی‌شود که ما آمادگی لازم را نداشته باشیم و به دنبال این هستیم تا با همکاری مشترک هرچه زودتر نقاط ضعف احتمالی را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث ایمنی ایستگاه‌ها، هیچ تعللی جایز نیست و باید با انجام بازدیدهای میدانی به خصوص در ایستگاه‌های تقاطعی و پرتردد؛ الزامات اجرایی مناسب نوشته و اجرایی شود.

علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با اشاره به اینکه مدیریت مترو تهران با زیر ساخت‌های موجود و این حجم کار عملیاتی کار بزرگی است گفت: مترو تهران با توجه‌به پیچیدگی تأسیساتی و تجمع انسانی دارای حساسیت زیادی در بحث مدیریت بحران و حوادث است و باید موارد ایمنی با جدیت در آن پیگیری شود.

وی به مسئولیت این سازمان در مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: اقدامات و همکاری‌های مشترک متعددی از قبل فی مابین شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام شده که تدوین دستورالعمل ایمنی مترو یکی از نتایج آن است. این دستورالعمل اکنون در مرحله نهایی قرار گرفته است.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این دستورالعمل بیش از ۱۰۰ ماده دارد، تصریح کرد: اختلاف‌نظرهایی بین شرکت راه‌آهن شهری تهران (مترو) آتش‌نشانی و شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در برخی از بخش‌ها وجود داشت که برطرف شد و به زودی به ابلاغ نهایی و رونمایی توسط شهردار تهران نزدیک می‌شود.

نصیری افزود: پس از ابلاغ این دستورالعمل، ایمنی ایستگاه‌های مترو دیگر با این معیار سنجیده می‌شود و ایستگاه‌های جدید نیز تا این استانداردها را نداشته باشند اجازه بهره‌برداری نخواهند داشت.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: می‌خواهیم یک دبیرخانه همانند ستاد ملی کرونا که در آن تجربه خوب همکاری در کنار مترو را داشتیم، شکل بگیرد تا تعامل و هم‌افزایی خوبی در حوزه ایمنی مترو شکل گیرد.

وی گفت: موضوع مهم دیگری که قرار است در قالب قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و کمیته ذیل آن قرارگاه که کمیته حمل و نقل و ایمنی است پیگیری شود؛ بحث تخصیص یک ردیف اعتباری اختصاصی ایمنی برای خطوط موجود مترو است. امیدواریم با این مصوبات به سمتی برویم که خطوط ایمن‌تری داشته باشیم.

منبع خبر