واکنش مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران به حضور زنان در ورزشگاه‌ها

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: شهرداری تهران نیز آمادگی هر نوع همکاری را برای این بخش دارد تا بتوانیم شأن خانم‌ها برای حضور در مسابقات حفظ شود. مریم اردبیلی در نشست خبری در رابطه با برنامه حوزه بانوان شهرداری تهران که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری […]

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: شهرداری تهران نیز آمادگی هر نوع همکاری را برای این بخش دارد تا بتوانیم شأن خانم‌ها برای حضور در مسابقات حفظ شود.

مریم اردبیلی در نشست خبری در رابطه با برنامه حوزه بانوان شهرداری تهران که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال برنامه‌هایی در این اداره کل پیگیری شده است که از آن جمله می‌توان به مجموعه کارهای مشارکتی که از سال قبل شروع بود اشاره کرد که امسال هم ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: طرح “ریحانه شهر” که از سال قبل از محلات آغاز شده است نتایج خوبی را در بر داشته، همچنین در ارتباط با توانمندسازی بانوان اقداماتی نیز انجام شده است.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو گفت: هدف نمایشگاه ارائه و عرضه محصولات بانوان است و هفدهمین نمایشگاه در بوستان گفتگو با ۱۵۰۰ غرفه در قالب ۴ هزارمتر خواهیم داشت و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه و در آستانه سال تحصیلی مایحتاج خود را تامین کنند.

وی گفت: قطعا اجناس عرضه شده در این نمایشگاه با قیمت مناسب‌تر خواهد بود و ان‌شاءالله پذیرای قدوم شهروندان هستیم و این نمایشگاه ۹ تا ۱۸ شهریورماه در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

اردبیلی با بیان اینکه از مهمترین اقداماتی که در این اداره کل در ۶ ماه اول سال انجام شده می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان، خدمات مددکاری، خدمات‌محور و خودمراقبتی، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی، نمایشگاه‌های فصلی عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد، گفت: همچنین برای زنان سرپرست خانوار، برنامه‌هایی برای هدایت شغلی و تحصیلی و ارتقاء آنها در حوزه تحصیلی صورت گرفته و دوره‌های متعددی در این حوزه برگزار شده است.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین طرح آموزش مشاغل خانگی از جمله پرورش گل و گیاه آپارتمانی برای بانوان جوان برگزار شده است. علاوه بر اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای دختران محلات شهر تهران با کمک گروه‌های مردمی برگزار شده است که شروع این کار همزمان با روز دختر آغاز و هزار دختر در قالب برنامه‌های آموزشی مجموعه شهرداری شرکت می‌کنند.

وی گفت: مجموعه پکیج “تهران ـ خانواده” یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری محسوب می‌شود که این طرح نیز در این دوره آغاز شده است که در قالب این طرح برنامه‌هایی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

اردبیلی ادامه داد: در ارتباط با ماه محرم و صفر نیز مجموعه طرح‌های “زیر آسمان روضه” در سطح شهر تهران برگزار شد که در قالب این طرح، بانوان در مراسم‌های روضه حضرت سیدالشهداء حضور داشته‌اند.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران تاکید کرد: ان‌شاءالله در پیاده‌روی اربعین از مجموعه‌های مردمی که تمایل داشته باشند استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این بستر را برای حضور گروه‌های مردمی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها ویژه بانوان از دیگر اقدامات انجام شده است که در چند ماه اخیر با معرفی انجام شده از سوی سازمان زندان‌ها؛ اشتغالزایی برای بانوان انجام شده است. بر اساس آمار ۷۰۰ الی ۸۰۰ خانم در زندانها داریم که تعهد کردیم ۲۰۰ فرصت شغلی برای اینها متناسب با توانمندی و شرایطشان برای آنها اشتغال فراهم می‌کنیم و در همین ارتباط بالغ بر ۱۵۰ نفر در فرصت‌های شغلی مشغول به کار شده‌اند.

اردبیلی گفت: همچنین با مجموعه وزارت علوم و دانشگاه الزهرا، به دنبال اجرای طرح دانشگاهی به وسعت شهر هستیم تا این امکان را فراهم بیاوریم که دختران دانشجو در رشته‌های مختلف این امکان را داشته باشند که در سطح شهر تهران مقطعی در قالب کارورزی بگذرانند که این مسئله مورد استقبال وزارت علوم و دانشگاه الزهرا قرار گرفته و ان‌شاءالله پس از تکمیل فرآیندها در ابتدای ترم تحصیلی آینده این طرح آغاز خواهد شد.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران افزود: دبیرخانه رویداد “ریحانه شهر” در شهرداری تهران فعال بوده و آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌ها از سوی شهروندان در قالب این رویداد است.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی (عرضه مستقیم پوشاک و کفش و صنایع دستی) اظهار کرد: به هر حال ما مجموعه تجارب ۱۶ دوره از نمایشگاه را بررسی کردیم و قطعا از این تجارب برای برگزاری هفدهمین نمایشگاه استفاده خواهد شد.

مدیرکل اداره امور بانوان شهرداری تهران همچنین به فعالیت مجموعه‌های کوثر در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌ها برای این بخش رفتن به سمت فضاهای دانش‌بنیان است تا بتوانیم از این ظرفیت نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

اردبیلی در ادامه با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و مسابقات تیم‌های لیگ برتر اظهار کرد: این موضوعی بود که از گذشته مطرح بوده است و داستان حضور بانوان به قبل بر می‌گردد و ما نیز خوشحال هستیم که شرایطی فراهم شده است که شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات فوتبال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بهترین امکانات و شرایط جهت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود، گفت: شهرداری تهران نیز آمادگی هر نوع همکاری را برای این بخش دارد تا شأن خانم‌ها برای حضور در مسابقات حفظ شود.

منبع خبر