وجود ۶۰۰۰ پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم آمادگی کامل پارکینگ‌ها برای تعطیلات نیمه خرداد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در حال حاضر در هسته مرکزی شهر بیش از ۶ هزار جای پارک خودرو در پارکینگ‌های عمومی در اختیار شهروندان و زائرین بوده که در مناسبت‌های تقویمی و برنامه‌های مذهبی تا حدودی با کمبود فضای پارکینگی روبرو هستیم. به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری […]

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در حال حاضر در هسته مرکزی شهر بیش از ۶ هزار جای پارک خودرو در پارکینگ‌های عمومی در اختیار شهروندان و زائرین بوده که در مناسبت‌های تقویمی و برنامه‌های مذهبی تا حدودی با کمبود فضای پارکینگی روبرو هستیم.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با تبریک نزدیک شدن دهه پر برکت کرامت و تسلیت سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، از آمادگی پارکینگ‌های عمومی سطح شهر در تعطیلات نیمه خرداد خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هسته مرکزی شهر بیش از ۶ هزار جای پارک خودرو در پارکینگ‌های عمومی در اختیار شهروندان و زائرین بوده که در مناسبت‌های تقویمی و برنامه‌های مذهبی با کمبود فضای پارکینگی روبرو هستیم، افزود: علیرغم این شرایط و با ظرفیت موجود همه تلاش‌های خود را در جهت خدمات مناسب به زائرین و مجاورین ارجمند انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ایجاد و افزایش پارکینگ در هسته مرکزی شهر را راه‌کاری موقت و نادرست در این خصوص ارزیابی کرد و گفت: این موضوع باعث هدایت ترافیک به معابر اطراف حرم مطهر شده و آرامش و آسایش را از زائرین و شهروندان و تأمین مسائل رفاهی و تفریحی در این‌گونه اماکن و ایجاد سرویس ایاب و ذهاب مناسب جهت دسترسی اماکن مذهبی صلب می‌نماید.

شعبان‌زاده ایجاد پارکینگ در مناطق دورتر از مرکز شهر و در ورودی‌های شهر را یکی از بهترین راهکارها و طرح‌های ارائه‌شده در این خصوص دانست و ابراز کرد: آرام‌سازی شهر به خصوص در فضای قدسی اطراف حرم باید مورد توجه قرار گیرد و ضمن دست‌یابی به آسایش و رفاه زائرین و مجاورین، باعث حفظ آرامش فضای مذهبی و ساحت مقدس حرم مطهر نیز باشد.

منبع خبر