وزیر کشور بر ارزیابی ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن تاکید کرد

وزیر کشور با اشاره به ضرورت ساماندهی اماکن و ساختمان های ناامن اظهار کرد: اولویت ما مربوط به ساختمان های بلندمرتبه و پرازدحام است و باید به سرعت شناسایی و ارزیابی شوند. احمد وحیدی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مدیریت شهری تبریز افزود: شهرداری به مالکان این ساختمان‌ها اعلام کند که باید در مدت […]

وزیر کشور با اشاره به ضرورت ساماندهی اماکن و ساختمان های ناامن اظهار کرد: اولویت ما مربوط به ساختمان های بلندمرتبه و پرازدحام است و باید به سرعت شناسایی و ارزیابی شوند.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مدیریت شهری تبریز افزود: شهرداری به مالکان این ساختمان‌ها اعلام کند که باید در مدت معین بحث ناایمنی را برطرف کنند و در غیر این صورت شهرداری باید از طریق دادستانی اقدام کند.

وی اظهار کرد: مردم در مناطق حاشیه نشین تبریز دچار مشکل هستند و ممکن است در آینده رانش زمین در این مناطق مشکلات خطرناکی ایجاد کند که باید فکری اندیشیده شود.
وی با اشاره به پیشنهاد فرماندار تبریز درباره ساماندهی حاشیه شهر، تاکید کرد: ایجاد قرارگاه سازندگی برای ساماندهی حاشیه شهر طرح خوبی است و باید مسئول مشخصی داشته باشد.

وزیر کشور درباره ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی یادآور شد: در بحث میراث، قرار نیست مردم به خاطر برخی از خانه‌ها و مراکزی که فاقد اهمیت و مخروبه هستند، اذیت شوند، ولی در عین حال آثار تاریخی باید حفظ، ترمیم و نگهداری شود.

وحیدی همچنین درباره آسیب های اجتماعی تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی، مسئله مهمی است که باید همه کمک کنند.

وی گفت: استانداری، فرمانداری و بخشداری موظف به رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی هستند و حمایت نیز خواهند شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: درآمدهای پایدار شهرداری ها باید مورد توجه قرار گیرد و خود شوراها و شهرداری ها باید طرح مشخصی داشته باشند که به طور قطع مورد حمایت ما نیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار خواهد بود، افزود: تلاش می‌کنیم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار شهر تبریز قرار دهیم.
وی با یادآوری اینکه در ۱۵ سال گذشته به حمل و نقل عمومی کمکی نشده است، اظهار کرد: در بحث مترو، تزریق یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را دنبال می‌کنیم تا حداقل خط اول قطار شهری تبریز تکمیل شود.

وزیر کشور اعلام کرد: فاینانس ۴۳۰ میلیون یورو برای خط دوم مترو تبریز را نیز دنبال می‌کنیم.
وحیدی درباره احیای سازمان ورزش نیز گفت: احیا سازمان ورزش شهرداری مسئله مهمی است زیرا یکی از زیرساخت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت اماکن ورزشی است.
وی همچنین با بیان اینکه موضوع فاصلاب شهری نیز می تواند با هماهنگی وزارت نیرو در اختیار شهرداری قرار بگیرد، گفت: البته اگر فاصلاب را بر عهده بگیرید، باید برای بحث تسویه و  شیرابه آن نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم گفت: اگر اعتبار خط یک قطارشهری امسال تخصیص یابد، شهریور ماه این خط تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز، اظهار داشت: نوسازی این ناوگان نیاز به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و یکی از بحران های اساسی مدیریت شهری تبریز کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است.

شهردار تبریز گفت: برای جوابگویی این ناوگان به نیاز مردم، باید یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت کند که اکنون تنها ۵۰۰ دستگاه در خطوط شهری فعالیت دارد.

هوشیار، ادامه داد: هم اکنون ۶ هزار تاکسی فرسوده نیز در سطح شهر تردد می کنند و در چند سال سال گذشته نوسازی در این حوزه روی نداده است.

وی یادآوری کرد: برای نوسازی تاکسی های درون شهری اگر بتوان ۶ هزار دستگاه تاکسی نو از منطقه آزاد ارس وارد کرد، علاوه بر پاسخگویی به نیاز مردم در حوزه حمل و نقل عمومی، برای شهر نیز صرفه اقتصادی مناسبی خواهد داشت.

هوشیار، افزود: در گذشته کارخانه آسفالت شهرداری تبریز توان تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن آسفالت داشت که اکنون به ۲۲۰ هزار تن رسیده و اگر بتوان روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن آسفالت تولید کرد، می توان به عادی سازی وضعیت آسفالت دست یافت.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در راستای بیست و سومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم امروز در تبریز به سر می برد.

احمد وحیدی امروز از محلات حاشیه نشین و آرامستان ستارخان تبریز دیدن کرد.

منبع خبر