وزیر کشور: دولت از شکل‌گیری شهر و روستای هوشمند حمایت می‌کند

وزیر کشور هوشمندسازی شهر و روستا را ارتباط فناوری و حکمرانی برای ارائه بهترین خدمات به مردم توصیف کرد و گفت: دولت از شکل‌گیری شهرها و روستای هوشمند حمایت می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر  احمد وحیدی  روز یکشنبه دوازدهم تیرماه پس از افتتاح نمایشگاههای هوشمند و نمانم های روستایی در مصلی […]

وزیر کشور هوشمندسازی شهر و روستا را ارتباط فناوری و حکمرانی برای ارائه بهترین خدمات به مردم توصیف کرد و گفت: دولت از شکل‌گیری شهرها و روستای هوشمند حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر  احمد وحیدی  روز یکشنبه دوازدهم تیرماه پس از افتتاح نمایشگاههای هوشمند و نمانم های روستایی در مصلی تهران در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت در حوزه شهر هوشمند، یک کار راهبردی است و امروز شرکت های بزرگ و دانش‌بنیان زیادی در این عرصه فعالیت دارند.

وزیر کشور ادامه داد: نمایشگاه امروز دو بخش دارد، یک بُعد فناورانه که شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و یک بخش دیگر در حوزه حکمرانی است و ساز و کار به‌ هم پیوستن این خدمات برای ارائه بهترین خدمات در سطح شهرها است.

دکتر وحیدی اضافه کرد: این دو مجموعه باید بهم بپیوندند تا فرایند شهر هوشمند به خوبی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری این دست نمایشگاه می‌تواند به فرایند شکل‌گیری ‌هر چه موثرتر شهر هوشمند کمک کند.

وزیر کشور در خصوص حمایت دولت از شکل‌گیری شهر و روستای هوشمند هم گفت: این نمایشگاه با پیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که بخشی از وزارت کشور است، برگزار شده و به سهم خود به دنبال توسعه و حمایت این شرکت‌ها هستیم.

دکتر وحیدی افزود: این اقدام برای آن است که این شرکت‌ها خودشان را تقویت کنند و در صحنه عمل هم از ظرفیت آنها بهترین بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: به همه استان‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده که از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند و قرار است بین آنها مسابقاتی با هدف تقویت این حوزه برگزار شود و شرکت‌های پیشرو تشویق خواهند شد.

وزیر کشور در خصوص قانون گذاری در حوزه خودروهای هوشمند  هم اظهار کرد: شهر هوشمند ابعاد متنوعی دارد و یک مرحله از آن همین موضوع خودروی هوشمند است. باید به لحاظ فناورانه در حوزه خودروی هوشمند، سرمایه گذاری جدید داشته باشیم و از این ظرفیت به شکل موثری بهره بگیریم.

وحیدی خاطر نشان کرد : در نظر داشته باشیم که شهر هوشمند یک موضوع صفر و صدی نیست و یک جریانی است که باید مرتب تکامل و تقویت یابد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص  بازدید  از مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: شهروندان بخش‌هایی از استان هرمزگان دچار زلزله شدیدی شدند، به ویژه در منطقه بین بندر خمیر و بندر لنگه و همچنین تعدادی از روستاها در این بین هم درگیر زلزله شده بودند و آسیب ها و خساراتی رخ  داد.

وحیدی ادامه داد: تلفات جانی و مالی زلزله اخیر پایین بود و البته از جان باختن پنج نفر از شهروندان غمگین هستیم و به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می کنیم.

وی در خصوص فرایند امداد رسانی هم گفت به لطف خدا  به موقع همه دست‌اندرکاران دستگاه‌های ذی‌ربط در محل  حاضر شدند و اقدامات خوبی انجام شده بود. بلافاصله هم آواربرداری آغاز و امکانات خدماتی، رفاهی، تغذیه و اسکان اضطراری مهیا شد.

وزیر کشور افزود هم اکنون اسکان موقت در حال انجام است و ان‌شاءالله بازسازی خانه هایی که تخریب شده است با جدیت دنبال خواهد شد.

منبع خبر