پارک آبیدر به بهره برداری میرسد

شهرداران آنلاین/شهردار سنندج در مراسم افتتاح مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق و رونمایی از بزرگترین پیکره کشور در آبیدر به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اقدامات تأثیرگذاری در راستای زیباسازی و بهسازی پارک جنگلی آبیدر صورت گرفته و بزودی پارک دو هکتاری موسوم به باغ ایرانی در آبیدر به بهره برداری […]

شهرداران آنلاین/شهردار سنندج در مراسم افتتاح مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق و رونمایی از بزرگترین پیکره کشور در آبیدر به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اقدامات تأثیرگذاری در راستای زیباسازی و بهسازی پارک جنگلی آبیدر صورت گرفته و بزودی پارک دو هکتاری موسوم به باغ ایرانی در آبیدر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: عصر دیروز با حضور استاندار سلیمانیه و جمعی از مسئولان استانی آیین رونمایی از بزرگترین پیکره کشور ( ایثار و مقاومت مردم کردستان) و بهره برداری از مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق سنندج برگزار شد.

شهردار سنندج در مراسم رونمایی از بزرگترین پیکره ایثار و مقاومت در آبیدر سنندج ضمن تبریک سوم خرداد یادآور رشادتهای جوانان ایرانی عنوان کرد: در راستای گرامیداشت این روز مبارک دو طرح این شهرداری نظیر رونمایی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان و مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق در آبیدر جهت بهره برداری آماده شد.

مهندس حشمت اله صیدی گفت: پارک جنگلی آبیدر دارای پتانسیل های فراوانی در راستای جذب گردشگر است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره با تعامل و همکاری اعضای شورای شهر اقدامات مثبتی در راستای بهسازی و زیباسازی پارک جنگلی آبیدر صورت گرفت.

مهندس صیدی اعبلام کرد: در این دوره اقداماتی نظیر ساماندهی میدان هفت آسیاب ( میدان گاز ) احداث مسیر دوچرخه سواری، احداث بلوار ۲۴ متری عباس کمندی، ساماندهی پارک امانیه و امیریه، احداث پارک مشاهیر کورد، نصب و محوطه سازی بزرگترین پیکره کشور و احداث مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق در آبیدر انجام شد.

وی از اجرای مراحل پایانی احدث پارک دو هکتاری به سبک باغ ایرانی خبر داد و گفت: بزودی این پارک زیبا به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان یادآور رنج ها و مقاومت و پایداری مردم کردستان بوده؛ اظهار داشت: ارتفاع این پیکره بزرگ ۲۲ متر و وزن آن ۳۰ تن است.

صیدی تصریح کرد: در محوطه اطراف این پیکره زیبا نیز با تلاش شبانه روزی و مضاعف کارگران زحمتکش این شهرداری؛ اقداماتی نظیر: احداث فضای سبز، محوطه سازی، تامین روشنایی، نصب مبلمان پارکی و دیگر امکانات رفاهی در محوطه اطراف پیکره انجام شد.

وی در خصوص مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق هم گفت: این مجموعه تفریحی در جوار پارک مشاهیر احداث و طول پل معلق ۳۰۰ متر و طول زیپ لاین نیز ۳۲۰ متر است.

در این مراسم علاوه بر اجرای مراسمات فرهنگی از جمعی از خانواده معظم شهدا هم تجلیل بعمل آمد.

پیکره ایثار و مقامت مردم کردستان اثر هنرمند نامی و معروف سنندجی استاد هادی ضیاء الدینی از هنرمندان توانمند و بزرگ در عرصه مجسمه سازی است