پازل توریستی نکا تکمیل می شود/ ایجاد دومین تفرجگاه

شهردار نکا گفت: پازل توریستی- گردشگری نکا یکی پس از دیگری توسط شهرداری تکمیل می شود زیرا از جمله مطالبات مردمی است. به گزارش خبرنگار مهر، موسی خلیلی چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: احداث سد لاستیکی و سه پارک زیبا به عنوان فضای سبز در حاشیه رودخانه نکا شرایطی را به وجود می‌آورد که […]

شهردار نکا گفت: پازل توریستی- گردشگری نکا یکی پس از دیگری توسط شهرداری تکمیل می شود زیرا از جمله مطالبات مردمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی خلیلی چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: احداث سد لاستیکی و سه پارک زیبا به عنوان فضای سبز در حاشیه رودخانه نکا شرایطی را به وجود می‌آورد که این شهرستان را به عنوان جاذبه‌ای برای گردشگران در شرق مازندران تبدیل می‌کند.
به گفته وی با افتتاح این پروژه آبی شکل ظاهری شهر تغییر یافته و درکنارآن تبدیل نکا به شهر تفریحی توریستی عاملی برای اشتغال جوانان و درآمد پایدار برای شهرداری و شورای شهر فراهم می‌آید.
شهردار نکا با اشاره به وقفه ۱۰ ساله پروژه سد لاستیکی تصریح کرد: از ۱۰ سال گذشته که استارت پروژه سد لاستیکی زده شده بود بنا به دلایلی متوقف و به حال خود رها شده بود که در حال حاضر در مدت ۱۰ هفته با شعار عملگرایی با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در مرحله بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: برای اجرا و تکمیل پروژه سد لاستیکی و پارک ملت ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که با توجه به شرایط موجود در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
این مسئول حوزه شهری با اشاره به ارتقای سرانه فضای سبز در این شهرستان افزود: با افتتاح پارک بوستان شهدای گمنام، منطقه گردشگری قرمرض، پارک ملت، مرمت واحیای پارک نارنجباغ و سیمرغ سرانه فضای سبز شهرستان نکا روند صعودی را طی خواهد کرد.
خلیلی تحقق بودجه ۷۰ میلیاردی را از دیگر دستاوردهای شهرداری نکا در این دوره خطاب کرد و همچنین متذکر شد: با توجه به اینکه اکثر شهرداری‌های سطح استان با مشکل کمبود بودجه مواجه بودند شهرداری نکا توانست طبق برنامه ریزی مدون برای سال آینده بودجه ۱۰۰ میلیاردی را به شورای شهر پیشنهاد دهد که با این رقم بودجه شهرداری به ۲.۵ برابر ارتقا یافته است که از این مقدار ۶۰ درصد در زمینه عمرانی و ۴۰ درصد صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.
جنگل کوهسارکنده به عنوان دومین تفرجگاه گردشگردی در دستور کار قرار می‌گیرد
وی ادامه داد: بعد از تجربه پارک جنگلی قرمرض طبق درخواست‌های مردم در خصوص جنگل کوهسارکنده به عنوان دومین تفرجگاه و پارک جنگلی در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه طبق موافقت‌ها و روال اداری طی شده در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود. همچنین در خصوص افزایش محدوده پارک جنگلی قرمرض به ۱۳ هکتار، موافقت افزایش محدوده از منابع طبیعی استان دریافت شده که به مراتب مراحل آن انجام خواهد شد.
شهردار نکا اتمام ممیزی را از دیگر پروژه‌های موفقیت‌آمیز شهرداری در این دوره خطاب کرد و همچنین در این خصوص گفت: خوشبختانه از بین ۶۳ شهرداری استان مازندران کامل‌ترین ممیزی در این شهرستان انجام شد در واقع با انجام این پروژه شناسنامه دار شدن املاک، درآمدزایی وبستر GIS برای شهر نکا فراهم شد.
خلیلی ادامه داد: طرح خدمات محله به محله که از ۲ ماه گذشته با ایده‌ای که از مجموعه شهرداری جهت خدمات رسانی به مردم عملیاتی شده بود آماربرداری‌ها و آسیب شناسی ها به درستی صورت پذیرفت که بسیاری از شهرداری‌ها سطح استان نیز از این طرح شهرداری نکا الگو برداری کردند.
این مسئول حوزه شهری احداث میدان امام رضا را از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری نکا یاد کرد که ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد. خلیلی ساماندهی ورودی و خروجی شهرستان نکا را از دیگر دغدغه‌های اصلی شهروندان در حوزه موادی شرق و غرب یاد کرد که خوشبختانه با احداث کانال از مسکن مهر و مرمت چشمه بادو در ورودی غربی شهر این دغدغه شهروندان به زودی مرتفع خواهد شد.
شهردار نکا با تاکید به نهضت آسفالت در سطح حوزه شهری متذکر شد: تا پایان شهریور ۱۴۰۱ کل معابر و کوچه‌های خاکی شهر نکا آسفالت خواهد شد.
وی در پایان در خصوص پروژه ساماندهی آرامستان نکا خاطر نشان کرد: ساخت غسالخانه، روشنایی و ساماندهی ورودی آرامستان با قوت در حال انجام است که امیدوارم طی سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه نیز باشیم.
منبع خبر