پردازش بیش از ۲۱۷ هزار تن پسماند در ۸ ماهه سال جاری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ورود حدود ۲۱۷ هزار تن پسماند به کارخانه پردازش پسماند اصفهان در هشت ماه اخیر سال جاری خبر داد.

پردازش بیش از ۲۱۷ هزار تن پسماند در ۸ ماهه سال جاری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ورود حدود ۲۱۷ هزار تن پسماند به کارخانه پردازش پسماند اصفهان در هشت ماه اخیر سال جاری خبر داد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پسماندها پس از ورود به کارخانه جداسازی و در سه بخش مواد آلی، مواد قابل بازیافت و ضایعات دفنی تفکیک می‌شود؛ ماحصل تفکیک این پسماندها فروش حدود ۸۵۰۰ کود و جداسازی حدود ۴۶۰۰ تن اقلام بازیافتی از جمله انواع فلزات، ظروف پلاستیکی و پت و ارسال به صنایع تبدیلی بوده است.

وی همچنین با اشاره به مقدار پسماند خشک جمع‌آوری شده در هشت ماه اول امسال، افزود: ۳۰۵۱ تن پسماند خشک توسط شهروندان به ایستگاه‌های بازیافت تحویل داده شده است که این آمار را باید به مقدار ۵۳۰۰ تن پسماند خشک جمع‌آوری شده از مراکز تجاری و معابر و همچنین ۵۴۵۰ تن پسماند خشک جمع‌آوری شده از درب منازل افزود که مجموع این آمار به جمع‌آوری ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن پسماند خشک در هشت ماهه اخیر سال جاری منجر شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از جمع‌آوری هشت تن پسماند الکترونیکی در این بازه هشت ماهه خبر داد و تاکید کرد: شهروندان در تحویل پسماندهای الکترونیکی به ایستگاه‌های بازیافت همکاری کنند.

ساکتی همچنین به مقدار پسماندهای ساختمانی منتقل شده به سایت شرق اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: ۸۳۹ هزار تن پسماند ساختمانی در هشت ماه نخست امسال در سایت نخاله‌های ساختمانی دفع شده که انتظار می‌رود با اجرای کامل سامانه مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی شاهد افزایش دفع مجاز این نوع از پسماندها و به تبع کاهش تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ تولید پسماند در همه گروه‌ها و بخش‌ها از اهداف سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است، افزود: تحقق این اهداف تا حد زیادی منوط به نقش آفرینی شهروندان در کاهش تولید پسماند است که در این حوزه اقدامات آموزشی و فرهنگی مؤثری در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: به منظور بهینه‌سازی مدیریت گروه‌های مختلف پسماند، به‌کارگیری فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین مورد تأکید است و همه پروژه‌های جاری سازمان این رویکرد را دنبال می‌کنند.

کد محتوا ۴۲۳۵۸