پروژه دوربرگردان زیرگذرآزادی-جانباز شهر مشهد رسماً افتتاح شد

امروز طی مراسمی با حضور سید عبدالله ارجائی  شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر زیرگذر آزادی -جانباز افتتاح شد. یکی از معضلات ترافیکی بزرگراه آزادی که عامل سوانح رانندگی و اتلاف وقت شهروندان می‌شود، ترافیک سنگین حدفاصل میدان قائم (عج) تا میدان استقلال بود. به‌همین منظور پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز در […]

امروز طی مراسمی با حضور سید عبدالله ارجائی  شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر زیرگذر آزادی -جانباز افتتاح شد. یکی از معضلات ترافیکی بزرگراه آزادی که عامل سوانح رانندگی و اتلاف وقت شهروندان می‌شود، ترافیک سنگین حدفاصل میدان قائم (عج) تا میدان استقلال بود.

به‌همین منظور پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ در راستای تسهیل دسترسی به بولوار جانباز و پاسخ به در خواست شهروندان آغاز به‌کار کرد.

در این پروژه رفع معارض و جابه‌جایی تاسیسات شهری زیادی ازجمله جابه‌جایی خط ۲۰ کیلو ولت برق در ۳۰۰ متر، جابه‌جایی خط لوله سایز ۷۰۰ آب در ۳۰۰ متر طول، جابه‌جایی لوله ۸۰۰ فاضلاب به طول ۲۲۰، جابه‌جایی دکل مخابرات و جابجایی لوله گاز ۲۰ اینچ با همکاری شرکت‌های خدماتی انجام شده است.

همچنین برای احداث دوربرگردان زیرگذرآزادی-جانباز ۳۶۴ عدد شمع بتنی، ۲۴هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۸۶۵ تن آرماتور بندی، ۷هزارو ۲۶ مترمکعب بتن ریزی و بیش از ۲ هزارقطعه دیوار بتنی پیش ساخته اجرا شده است.

این دوربرگردان که در فاصله ۲۵۰ متری پل جانباز قرار دارد، کارکردهای ترافیکی ایجاد چپ‌گرد از بزرگراه آزادی به بولوار جانباز، امکان تردد از بولوار آموزگار به شمال بزرگراه آزادی، ایجاد یک دور برگردان در محور آزادی و امکان تمایلات گردشی از شمال به شمال بزرگراه آزادی را دارد.

زیرگذر جانباز-آزادی با تاکیدات شهردار چندی پیش بازگشایی و در اختیار مردم عزیز قرار گرفته بود.

منبع خبر