پویش آب و جارو در میبد برگزار شد

 مسئولان شهرداری و اداره های میبد صبح روز جمعه با شرکت در پویش آب و جارو به پاکسازی باغات اطراف نارین قلعه شهرستان پرداختند و زباله‌های پراکنده را در این بافت تاریخی را جمع اوری کردند.  این پویش قبل از شروع طوفان و گرد و غبار برگزار شد و با اجرای آن زباله‌هایی مانند کاغذ […]

 مسئولان شهرداری و اداره های میبد صبح روز جمعه با شرکت در پویش آب و جارو به پاکسازی باغات اطراف نارین قلعه شهرستان پرداختند و زباله‌های پراکنده را در این بافت تاریخی را جمع اوری کردند.

 این پویش قبل از شروع طوفان و گرد و غبار برگزار شد و با اجرای آن زباله‌هایی مانند کاغذ ، مقوا ، بسته‌های خالی کیک و بستنی و بقایای به جا مانده از باز شدن خوراکی‌ها جمع آوری شد.
شهردار میبد در حاشیه این پویش در گفت و گو با ایرنا با ارایه توضیحاتی در ارتباط با هدف از اجرای برنامه یاد شده گفت: شهر میبد از نظر قدمت و دارا بودن مکان‌های گردشگری خاص است ، همچنین تمیزی شهر و اخلاق و رفتار مردم خاطره خوش و به یاد ماندنی را در ذهن گردشگران به جای می‌گذارد.
مجید بهارستانی هدف دیگر از برگزاری پویش آب و جارو را اهمیت دادن به تمیزی شهر به ویژه در بافت تاریخی عنوان کرد و افزود : همه مردم و مسئولان دوست دارند شهر به خصوص در روزهای عید و هنگام حضور گردشگران ظاهری تمیز و زیبا داشته باشد.
وی نورپردازی ، رنگ آمیزی دیوارها و سنگ جدول‌ها و طراحی بنر راهنمایی مسافران و شستشوها را از تکاپو و اقدامات انجام شده برای آماده کردن شهر برای جشن گرفتن اعیاد شعبانیه  و استقبال از عید نوروز  بیان کرد و ادامه داد: شهر چهره جنب و جوش و تکاپوی استقبال از عید نوروز به خود گرفته و انشاءالله در هفته آینده بنرها نصب می‌شود ، شتسشوها و رنگ آمیزی‌ها نیز کاملتر می‌شود.
شهردار میبد در ادامه از مردم خواست تا در تمیزی و نظافت شهر و تکمیل اقدامات انجام شده به خادمین خود کمک کنند.
رییس شورای اسلامی میبد نیز گفت: امروز حرکتی نمادین از سوی مسئولان شهر انجام شد تا نشان دهند که همه باید به تمیزی شهر که دید بصری را زیبا می‌کند ، اهمیت دهند و گذشته از آن نیز  نظافت جزیی از ایمان است و انشاءالله مردم نیز در این حرکت بسیجی وار با مسئولان شهر همکاری کنند.
جواد فیاضی همچنین به برنامه‌ریزی اجرای جشن‌ها و برنامه‌های  مختلف فرهنگی از سوی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر و فرمانداری میبد اشاره کرد.
وسعت بافت تاریخی میبد ۷۰۰ هکتار است و این شهر  با داشتن ۳۰۰ بنای تاریخی ثبت ملی از مناطق باستانی و تاریخی کشور محسوب می‌شود.
مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
منبع خبر