پیاده‌راه سلامت شیراز ایمن‌سازی می‌شود

شهردار منطقه شش شیراز از ایمن‌سازی پیاده راه سلامت استاد شجریان در محل بلوار شهید چمران خبر داد. مسعود قادری در نشست خبری امروز در خصوص ایمن‌سازی پیاده راه سلامت استاد شجریان در محل بلوار شهید چمران که مدتی است محل دست فروشان، اغذیه فروشان، عبور و مرور موتور سیکلت و خودرو‌های شخصی شده و […]

شهردار منطقه شش شیراز از ایمن‌سازی پیاده راه سلامت استاد شجریان در محل بلوار شهید چمران خبر داد.

مسعود قادری در نشست خبری امروز در خصوص ایمن‌سازی پیاده راه سلامت استاد شجریان در محل بلوار شهید چمران که مدتی است محل دست فروشان، اغذیه فروشان، عبور و مرور موتور سیکلت و خودرو‌های شخصی شده و گلایه شهروندان را به دنبال داشته است، گفت: برای رفع این معضلات با مشارکت واحد خدمات شهری شهرداری و نیروی انتظامی اقدام و ورود کردیم.

او به فرصت‌ها و تهدید‌های پیاده راه سلامت استاد شجریان اشاره و گفت: تهدید‌ها در بخش‌های مختلفی همچون ایمنی به جهت عبور موتور سیکلت و خودرو، فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، سگ گردانی، عملکردی به دلیل وجود باغات مجالس و عدم تعارض آن‌ها با کارکرد این پیاده راه و حضور دست فروشان و حوزه امنیتی احصاء شده است.

قادری گفت: با جلسات برگزار شده با دستگاه‌های متولی این حوزه، راهکار‌هایی در جهت کاهش تهدیدات در این پیاده راه و استفاده مطلوب شهروندان از این فضا در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: با توافق صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و شهرداری شیراز با مستقر شدن نیرو‌های انتظامی و حفاظتی شهرداری عبور و ورود هر گونه موتور سیکلت و خودرو به این پیاده راه ممنوع شد. همچنین با حضور هرگونه دست فروشان و اغذیه فروشان در این محور از سوی دستگاه‌های متولی این حوزه برخورد لازم صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه شش در ادامه این نشست به میزان بودجه عمرانی این منطقه اشاره و گفت: میزان بودجه عمرانی شهرداری منطقه شش ۲۵۰ میلیارد تومان است، اما به دلیل اینکه در شش ماهه اول سال تحقق بودجه به دلیل عدم استقبال مردم در خصوص دریافت مجوز کمی پایین است تا به امروز هنوز بخش زیادی از این میزان بودجه محقق نشده است.

قادری گفت: اقدامات اجرایی شهرداری منطقه شش در بیش از پنج سرفصل خلاصه می‌شود که این اقدامات شامل احداث پارک ها، مسیر پیاده رو، پیاده رو ها، لوله گذاری، احداث خیابان و ساختمان‌هاست.

این مقام مسئول گفت: برای سال آینده ۹ پروژه در دستور کار است که اجرای پل طبیعت حد فاصل باغ گل‌ها و پیاده راه سلامت، احداث مجموعه فرهنگی جبل الدراک، احداث پارک خطی کوی قدس، تکمیل و بهسازی مسیر دوچرخه کوهستان و… از مهم‌ترین پروژه‌ها است.

قادری به مشکلات مربوط به محله جبل الدراک اشاره کرد و گفت: این محله یک محله نوساز در شهر شیراز است، اما متأسفانه از خدمات شهری بی بهره مانده و بدلیل ساخت و ساز بسیار زیاد آپارتمان‌های مسکونی در این محله، ساکنین آن از فضای سبز و خدمات شهری مطلوب بهره‌مند نیستند. همچنین یکی دیگر از مشکلات مربوط به محله جبل الدراک عدم دسترسی به معابر اصلی است که در این راستا با احداث ۲۰ متری جبل الدراک این دسترسی جهت شهروندان فراهم خواهد شد و معضل ترافیکی خیابان شهید رجایی تا حدودی رفع خواهد شد.

شهردار منطقه شش از اجرای عملیات لوله گذاری معابر خیابان گلدشت معالی آباد تا مسیر کمربندی به سمت رودخانه خشک به صورت اجرا در ۲ فاز تا پایان سال جاری و یک فاز در سال آینده خبر داد و گفت: در اجرای این عملیات با مشکلاتی همچون برخورد با شبکه‌های تأسیسات خدماتی رو به رو هستیم، اما با تلاش صورت گرفته عملیات لوله گذاری در حال انجام است و این پروژه به زودی به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه شش در ارتباط با حوزه فضای سبز گفت: یکی از زیر ساخت‌های بسیار مهم توزیع و انتقال شبکه آبرسانی به فضای سبز این منطقه است. چرا که متأسفانه در سطح منطقه ۸۰ درصد از آبرسانی به فضای سبز با تانکر انجام می‌شود و باتوجه به کمبود آب این موضوع به عنوان یک فاجعه محسوب می‌شود.

قادری گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت خدمات شهری در سال جاری در خصوص رفع مشکلات آبرسانی فضای سبز این منطقه می‌باشد و امید است شبکه گسترده انتقال مویرگی آبرسانی به صرفه در منطقه ایجاد شود. چرا که به دلیل آبرسانی با تانکر، این منطقه متأسفانه دارای فضای سبز مطلوبی نیست.

شهردار منطقه شش همچنین به اقدامات انجام شده توسط واحد تأسیساتی این منطقه اشاره و گفت: باتوجه به اینکه روشنایی در پارک‌ها یکی از اصلی‌ترین علت امنیت در پارک‌ها می‌باشد لذا بهسازی روشنایی پارک ها، پیاده راه‌ها در دست انجام است. اما در راستای مواجه با چالش کمبود برق، اداره برق نیز طی ابلاغ یک نامه اعلام کرده است که باید در پارک‌ها روشنایی کاهش یابد. در این راستا در باغات خانواده سطح منطقه که دسترسی آن محدود است و امکان بسته بودن آن وجود دارد به دلیل صرفه جویی در مصرف برق تعطیل می‌شوند.

قادری گفت: در پارک‌هایی که استقبال شهروندان از آن‌ها زیاد می‌باشد همچون پیاده راه سلامت استاد شجریان نورپردازی آن در حال تکمیل است و برنامه‌ای برای خاموش بودن برق آن در دستور کار نیست و در حال رایزنی با اداره برق هستیم تا بتوانیم صرفه جویی را به حداکثر برسانیم. از سوی دیگر اداره برق دستور خاموشی و صرفه جویی در مصرف برق را برای مدت ۲ هفته تعیین کرده است.

محرومیت زدایی در دو شهرک پردیس و جوادیه از دیگر موضوعاتی بود که شهردار منطقه شش به آن اشاره کرد و گفت: در شهرک جوادیه نیز احداث پارک، دارالقرآن و فرهنگسرا توسط شهرداری در دست انجام است. اما تأسیس چنین فضا‌هایی کمک به رفع محرومیت این شهرک‌ها نمی‌کند چرا که این شهرک دارای مشکلات زیر ساختی است که مهم‌ترین بخش آن مربوط به شبکه آب می‌باشد که به دلیل پوسیدگی و غیراستاندارد بودن این شبکه مشکلات بسیاری را برای مردم بوجود آورده است.

قادری گفت: در این دو شهرک عملیات شبکه فاضلاب اجرا نشده است و مردم این شهرک‌ها فاضلاب خود را در انتهای این شهرک در کانال‌های آب سطحی قرار می‌دهند و این کانال‌ها تبدیل به یک محل ایجاد عفونت زایی و بوی متعفن تبدیل شده است؛ لذا نیاز است تا اداره آب و آبفا وارد عمل شوند تا معضل این دو شهرک را رفع کنند.

او گفت: در شهرک پردیس نیز به دلیل اینکه بیشتر تفکیک‌های صورت گرفته غیرمجاز بوده است هیچ زمین خالی برای احداث و گسترش خدمات و مجموعه‌های فرهنگی امکان پذیر نیست.

شهردار منطقه شش شیراز به یکی دیگر از معضلات این منطقه اشاره و گفت: متأسفانه طی سه ماهه گذشته تعداد ۳۰ مورد سرقت دریچه‌های فلزی در سطح منطقه صورت گرفته است و این سرقت‌ها گا‌ها روزانه اتفاق می‌افتد و در این خصوص از سوی منطقه جوشکاری و ساخت دوباره این دریچه‌ها در جهت پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه‌ای برای شهروندان صورت می‌گیرد.

منبع خبر