پیام شهردار تهران به هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

علیرضا زاکانی، شهردار تهران طی پیامی به هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، بر نقش سینما به عنوان رسانه‌ای برای تقویت و عرضه نگاه فرهنگی تأکید کرد. متن پیام علیرضا زاکانی، شهردار تهران به هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به این شرح است:به نام خداوند تصویرگر که هر جلوه و تصور نیکی که در جهان است، […]

علیرضا زاکانی، شهردار تهران طی پیامی به هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، بر نقش سینما به عنوان رسانه‌ای برای تقویت و عرضه نگاه فرهنگی تأکید کرد.

متن پیام علیرضا زاکانی، شهردار تهران به هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به این شرح است:به نام خداوند تصویرگر که هر جلوه و تصور نیکی که در جهان است، قائم به ذات و اراده اوست. از او یاری می‌جوییم تا دیدگان ما را به بهترین ابصار مبدل سازد و احوال ما را به تفضلش، بهبود بخشد.

تهران قلب تپنده ایران اسلامی و ایران سربلند، الهام بخش مقاومت و شکوفایی در جهان اسلام است. این قلب پر تپش به تکاپوی مردمانش زنده است. به روحی که در آن بوسیله اسطوره‌های نامدار و چهره‌های گمنامش در آن دمیده شده است.

هنر ابزار انتقال و ماندگاری پیام است. به وسیله هنر و چاشنی خلاقیت است که می‌توان عناصر و ارزش‌ها را در جهان رسانه و روایت، گسترش داد و بر دامنه مخاطبان و دلبستگی معرفتی ایشان افزود. سینما چه از نگاه هنر و چه از منظر صنعت، رسانه‌ای برای تقویت و عرضه نگاه فرهنگی ماست.

اینک که هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با رویکرد شناخت و بازتعریف حقوق و اخلاق شهروندی و شهرنشینی با محوریت مدیریت جهادی، امید به آینده و پیشرفت برای تحقق چشم انداز «کلانشهر تهران؛ الگوی جهان اسلام» به همت هنرمندان، دست‌اندرکاران امور هنری و فرهنگی و همکاران تلاشگرم برپا گشته است، ضمن قدردانی و آرزوی توفیق برای شورای محترم سیاستگذاری و اجرایی جشنواره، دبیر محترم، هیات‌های محترم انتخاب و داوری، سینماگران، هنرمندان فیلمساز و مخاطبان هنردوست آثار به نمایش درآمده در جشنواره، اعلام می‌دارم که خانواده شهرداری تهران و خادمان مردمان این شهر، برای پویایی، مجد و درخشش هنر متعهدانه و مفهومی سینما، از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند و امید آن دارند که جامعه هنری، دلسوزانه و مومنانه، به انعکاس واقعیت های شهر تهران و گام برداشتن این کلانشهر در مسیر پیشرفت و عدالت بپردازند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی ۲۷ تا ۳۱ تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

منبع خبر