پیش‌بینی حضور چهار میلیون نفر در پیاده‌‌روی جاماندگان اربعین در تهران

دبیر ستاد لشکر حسین (ع) گفت: پیش بینی می شود که امسال بین سه تا چهار میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین حضور داشته باشند. سیدعلیرضا فاطمیان پور، دبیر ستاد لشکر حسین (ع) و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره فعالیت و پوشش زنده شبکه های تلویزیون و رادیو در روز راهپیمایی اربعین گفت: […]

دبیر ستاد لشکر حسین (ع) گفت: پیش بینی می شود که امسال بین سه تا چهار میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین حضور داشته باشند.

سیدعلیرضا فاطمیان پور، دبیر ستاد لشکر حسین (ع) و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره فعالیت و پوشش زنده شبکه های تلویزیون و رادیو در روز راهپیمایی اربعین گفت: طبق هماهنگی هایی که با تلویزیون انجام شده، دو مسیر ثابت درنظر گرفته شده که یکی زیر پل بعثت و دیگری حرم عبدالعظیم حسنی است که پخش مستقیم خواهند داشت. رادیو هم می تواند در این مکان ها حضور داشته باشد. در سه نقطه هم برای ارتباط با مردم در حال حرکت هستند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره تعداد شرکت کنندگان مراسم راهپیمایی اربعین ادامه داد: باتوجه به روند رو به رشد سال های قبل پیش بینی می شود که امسال بین سه تا چهار میلیون نفر در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند.
فاطمیان پور ادامه داد: البته اصل راهپیمایی، پیاده روی حرم امام حسین (ع) است، ولی افرادی هستند که در تهران زندگی می کنند و از کشور افغانستان، پاکستان و یمن هستند. این افراد تمایل داشتند که به صورت موکب، خدمت رسان پیاده روی اربعین باشند که برای موکب داری آن ها تدارکات انجام شده است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه این مواکب توسط خود این افراد انجام می شود، افزود: البته هماهنگی های موکب داری آن ها با ما انجام شده و جایابی و مکانشان در اختیار این افراد قرار دادیم. طبخ و توزیع غذا هم با خودشان است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد حمل و نقل عمومی برای بازگشت مسافران کافی خواهد بود، تصریح کرد: تلاشمان بر این است که امسال ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش جدی داشته باشد. زمان خدمت رسانی هم تا پایان شب ادامه دارد. با برخی از دوستان تاکسی های اینترنتی هم صحبت کردیم که حوالی مسیر پیاده روی حضور داشته باشند و با تخفیفاتی که به مردم ارائه می دهند، آن ها را برگردانند؛ بنابراین رایزنی اش در حال انجام است که بعد از اتمام کار، اطلاع رسانی صورت می گیرد.
دبیر ستاد لشکر حسین (ع) درباره تعداد ناوگان حمل و نقل در پیاده روی اربعین توضیح داد: آمار برای تعداد ناوگان حمل و نقل نداریم. با این حال به ما قول دادند که به صورت ویژه تعداد ناوگان را افزایش دهند.
پیش از این، سیدعلیرضا فاطمیان پور گفته بود، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز می شود و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

منبع خبر