پیشرفت ۳۰ درصدی بخش دوم «رودپارک» مشهد

هجدهم آبان امسال بود که با حضور سیدعبدا… ارجائی، شهردار مشهد، بخش اول رودپارک (بوستان چهل بازه) حدفاصل پل نمایشگاه تا فارغ التحصیلان به بهره برداری رسید. اما این افتتاحیه پایان کار رودپارک نبود و همچنان عملیات عمرانی برای ساخت فضای بوستانی زیبا در حریم و بستر کال چهل بازه ادامه دارد. دراین راستا، عملیات عمرانی ساخت رودپارک در بخش دوم […]

هجدهم آبان امسال بود که با حضور سیدعبدا… ارجائی، شهردار مشهد، بخش اول رودپارک (بوستان چهل بازه) حدفاصل پل نمایشگاه تا فارغ التحصیلان به بهره برداری رسید. اما این افتتاحیه پایان کار رودپارک نبود و همچنان عملیات عمرانی برای ساخت فضای بوستانی زیبا در حریم و بستر کال چهل بازه ادامه دارد.

دراین راستا، عملیات عمرانی ساخت رودپارک در بخش دوم حدفاصل فارغ التحصیلان تا پل شهیدستاری درحال انجام است و اکنون این بخش از پروژه با انجام عملیات‌های مختلف مانند بتن ریزی بستر و حریم رودخانه و خاک برداری‌ها و خاک ریزی‌ها و کف سازی‌های مربوط به مسیر‌های پیاده ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این قسمت همچنان بخشی از پروژه بزرگ رودپارک محسوب می‌شود، زیرا قرار است عملیات ساخت رودپارک در کال چهل بازه همچنان در دستورکار مدیریت شهری باشدو در آینده‌ای نزدیک بخش بعدی این پروژه حدفاصل پل نمایشگاه تا پل پرتوی با هدف اتصال رودپارک به بوستان وکیل آباد پس از پایان مطالعات آغاز خواهد شد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه رودپارک (بوستان‌چهل بازه) از پروژه‌های مهم در حوزه فضای سبز شهری مشهد به شمار می‌رود، اظهار کرد: عملیات ساخت این بوستان در چند بخش درحال انجام است که در گذشته ۱۰ هکتار آن واقع در کنار پل نمایشگاه به بهره برداری رسیده است.

سیدخلیل منبتی با بیان اینکه در مجموع پروژه رودپارک حدفاصل پل نمایشگاه تا پل شهیدستاری ۵۵ هکتار است که عملیات ساخت ۲۵ هکتار آن در بخش ابتدایی این پروژه از مهر ۱۳۹۹ آغاز شد، افزود: خوشبختانه این بخش پروژه با انجام عملیات عمرانی، کف سازی و بستر رودخانه و آب گیری آن و ایجاد فضای سبز، مسیر پیاده روی و فضا‌های تفریحی و ورزشی با حضور شهردار محترم مشهد در ۱۸ آبان امسال به بهره برداری رسید و اکنون در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از افتتاح این بخش پروژه، عملیات ساخت بخش دوم نیز درحال انجام است و امیدواریم با تزریق منابع مالی بتوانیم سرعت کار را بیشتر کنیم.

منبتی با تأکید بر اینکه این بخش پروژه حدفاصل فارغ التحصیلان تا پل شهیدستاری به مساحت بیست هکتار است، تصریح کرد: اکنون عملیات بسترسازی رودخانه یعنی مسیر اصلی رودخانه، دریاچه‌ها و دیواره‌های آن بتن ریزی شده است و خاک برداری مسیر‌های پیاده و خاک برداری قسمت‌های مربوط به فضای سبز آن نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از خاک ریزی مسیر‌های پیاده و فضای سبز نیز انجام شده است، ادامه داد: همچنین بخشی از کف سازی مسیر‌های پیاده هم انجام شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه اکنون بخش دوم رودپارک ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با تأمین منابع مالی و شتاب‌بخشی به عملیات عمرانی این پروژه می‌توان در بازه‌ای شش ماهه از این قسمت پروژه نیز بهره برداری کرد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت آغاز عملیات اجرایی ساخت بخش دوم پروژه رودپارک، حدفاصل پل نمایشگاه تا پل پرتوی نیز گفت: اکنون مطالعات این پروژه درحال انجام است و به احتمال زیاد تا انتهای سال نقشه‌ها و طرح‌های این پروژه تکمیل می‌شود. به احتمال زیاد عملیات اجرایی این پروژه سال آینده آغاز می‌شود.

منبع خبر