چشم انداز آینده شرکت لرزه پایدار آدربایجان برای نرم افزاری در حوزه عمران است

عباداللهی از مدیران شرکت لرزه پایدار آدربایجان در نمایشگاه شهر هوشمند گفت :چشم انداز آینده این شرکت برای نرم افزاری در حوزه عمران است که به زودی رو نمایی خواهد شد. به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین ؛ وی در باره زمینه های فعالیت شرکت لرزه پایدار آدربایجان در سه بخش آموزش ، تحقیق و پژوهش […]

عباداللهی از مدیران شرکت لرزه پایدار آدربایجان در نمایشگاه شهر هوشمند گفت :چشم انداز آینده این شرکت برای نرم افزاری در حوزه عمران است که به زودی رو نمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین ؛ وی در باره زمینه های فعالیت شرکت لرزه پایدار آدربایجان در سه بخش آموزش ، تحقیق و پژوهش و تولید گفت:

فعالیت های آموزشی شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان  از سال ۱۳۹۳ به شکل سمینارهای علمی ، کنگره و کارگاه و با همکاری ارگان های معتبر برای ارائه مدارک و گواهی های علمی به افراد داوطلب و علاقه مند اجرا میشود . این برنامه ها  در شهرستان تبریز و سایر شهرستان ها اجرا شده و نتایج ارزشمندی را در سابقه شرکت بر جای گذاشته است .

آموزش یکی از مباحثی است که ارگان هایی همچون استانداری ، دانشگاه تبریز ، مرکز رشد دانشگاه ، سازمان فنی و حرفه ای ، سازمان نظام مهندسی راه و ساختمان و ارگان های معتبر دولتی ، خصوصی و نیمه خصوصی دیگر را درگیر خود کرده است .

بحث تحقیق و پژوهش یا R&D موردی است که شرکت های دانش بنیان همیشه با آن سر و کار دارند و هر چه فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشند سابقه علمی آنها نیز عمیقتر خواهد شد . بعد از سال ۱۳۹۴ شرکت دانش بنیان لرزه پایدار عملا و عمیقا وارد این حوزه میشود و پروژه های زیادی را اجرا میکند ، اجرای تحقیق اداره آب و فاضلاب ، شرکت برق منطقه ای و … از نمونه مواردی است که نتایج خوبی را به ثمر رسانده است.

ثمره یک پروژه تحقیقاتی میتواند برابر با تولید یک محصول باشد ، در سال ۱۳۹۷ پروژه تحقیقاتی با مشارکت اداره آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی انجام شد که نتیجه حاصله آن تولید دریچه های نانو کامپوزیت پلیمری بتنی جایگزین برای دریچه های چدنی شد ، این روند رفته رفته رو به بهبود بود تا اینکه نتیجه حاصله خط تولید کنتور باکس ها و سایر دریچه ها در ابعاد متفاوت شده است .

ایده ایجاد شرکت­های دانش­ بنیان نخستین بار در سال ۱۳۸۹ توسط رئیس جمهور وقت مطرح گردید و در همان سال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. جرقه اصلی تاسیس شرکت دانش­بنیان لرزه پایدار آذربایجان در روزهای پایانی سال ۱۳۹۲ و به منظور توسعه روش جدید مقاوم سازی بنا نهاده شد و ثبت نهایی شرکت و تاسیس آن در سال ۱۳۹۳ محقق گردید. عمده فعالیت­های شرکت لرزه پایدار آذربایجان در ابتدا فعالیت­های آموزشی و پیشبرد هدف دانش­بنیان روش جدید مقاوم­سازی سازه­های بنایی بود. این فعالیت ها در حوزه اجرای سمینارهای علمی با ارائه گواهی های معتبر بود که تا اوایل تابستان سال ۱۳۹۴ با همکاری ارگان هایی همچون استانداری محترم آذربایجان شرقی ، سازمان نظام مهندسی راه و ساختمان  و دانشگاه سراسری تبریز و به صورت مستقر در مرکز رشد دانشگاه سراسری تبریز ادامه داشت ،پس از این دوره شرکت در حوزه جدیدی نیز وارد فعالیت شد و پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی علمی را با همکاری ارگان ها یخصوصی و دولتی اجرا کرد .

حاصل یکی از این فعالیت های تحقیقاتی محصولی با تکنولوژی نانو بود ،دریچه های نانو کامپوزیت پلیمری منهول که قابلیت جایگزینی دریچه های چدنی را دارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است از سال ۹۷ در این شرکت تولید میشود و به اداره آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در حال فروش است . امروز شرکت دانش­بنیان لرزه پایدار آذربایجان با مجموعه­ای از فعالیت­های کاربردی تحقیقاتی انجام یافته و در حال انجام، و برخی فعالیت های تولیدی به عنوان شرکت فناور نمونه استانی فعالیت می نماید.

منبع خبر