کارگروه ملی سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور برگزار شد/ طرح مباحث مرتبط با قانون درآمد پایدار در جلسه کارگروه

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری اولین جلسه کارگروه ملی سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور با حضور شهرداران عضو و تنی چند از صاحب نظران این عرصه هشتم شهریور به میزبانی این سازمان و طرح مباحث مرتبط با قانون درآمد پایدار در آن خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها […]

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری اولین جلسه کارگروه ملی سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور با حضور شهرداران عضو و تنی چند از صاحب نظران این عرصه هشتم شهریور به میزبانی این سازمان و طرح مباحث مرتبط با قانون درآمد پایدار در آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ مسعود نصرتی با بیان مطلب فوق افزود: با ابلاغ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تکالیف مقرر در ماده (۱) این قانون، نخستین جلسه کارگروه ملی سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها به‌منظور تدوین آیین‌نامه مالی آن با حضور تعدادی از شهرداریها  و صاحب‌نظران حوزه سرمایه گذاری در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.
وی ادامه داد: از زمان ابلاغ قانون درآمد پایدار، اخذ نظرات شهرداری‌ها و استانداری‌های کشور در این خصوص در اولویت معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفت و پس از دریافت نظرات صاحب‌نظران و ۱۸ شهرداری، اولین پیش‌نویس آیین‌نامه با محوریت دفتر اقتصادی، سرمایه‌گذاری سازمان تهیه و در جلسه کارگروه سرمایه گذاری با حضور صاحبنظران و شهرداری‌های فعال در حوزه سرمایه‌گذاری به بحث و بررسی گذاشته شد.
نصرتی ضمن تشکر از مشارکت‌ تعدادی از شهرداری‌ها در ارائه نظرات، خاطرنشان نمود با توجه به اهمیت موضوع، لازم است متخصصان امر در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و استانداری‌های کشور، مشارکت بیشتری در ارایه نظرات و تدوین آیین‌نامه مذکور داشته باشند.
وی ابراز امیدواری نمود که تدوین و ابلاغ “آیین‌نامه مالی سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها” سبب رفع موانع سرمایه گذاری، توسعه مشارکت بخش خصوصی و راهگشای رغبت بیشتر سرمایه‌گذاران به مشارکت با شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گردد.
اولین جلسه کارگروه ملی سرمایه گذاری شهرداریهای کشور، باحضور چندتن از متخصصین حوزه سرمایه گذاری، صاحبنظران شهرداریهای تهران، شیراز، قزوین، رشت، یزد، سنندج، شهرکرد، اصغرآباد، جناح، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه، دفتر اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و به ریاست معاون توسعه و مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.
شایان ذکر است در نشست شهرداران مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که سیزدهم تیرماه با حضور شهرداران و وزیر محترم کشور برگزار گردید، مقرر شد کارگروه های تخصصی در موضوعات مختلف با حضور شهرداران و سایر صاحب‌نظران و کارشناسان مربوطه تشکیل و اسناد و لوایح و آیین نامه های مورد نیاز مجموعه مدیریت شهری با همفکری مجموعه شهرداری ها تهیه و تدوین شود.

منبع خبر