کاشانی‌پور تشریح کرد؛ عمده‌ترین چالش‌های منطقه ۲۱ تهران چیست؟

شهردار منطقه ۲۱ پایتخت با بیان نکاتی عمده ترین چالش ها و مشکلاتی که این منطقه از شهر با آن مواجه است را توضیح داد. حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ شهر تهران اظهار کرد: یکی از بزرگترین چالش های منطقه بیست و یک که با آن مواجه هستیم این است که هیچ کدام از […]

شهردار منطقه ۲۱ پایتخت با بیان نکاتی عمده ترین چالش ها و مشکلاتی که این منطقه از شهر با آن مواجه است را توضیح داد.
حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ شهر تهران اظهار کرد: یکی از بزرگترین چالش های منطقه بیست و یک که با آن مواجه هستیم این است که هیچ کدام از دستگاه های خدمت رسان در این منطقه واقع نشده اند.
وی تصریح کرد: منطقه بیست و یک تهران آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد اسلامی، ثبت احوال و سایر مجموعه های این شکلی به طور مستقل را ندارد و فقط اینجا یک نهاد شهرداری وجود دارد.
شهردار منطقه ۲۱ همچنین خاطرنشان کرد: بعضی از دستگاه ها مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) در این منطقه یک دفتر دارند و تراکم انتظارات در اینجا متوجه شهرداری منطقه است.
کاشانی پور در ادامه یادآور شد: مردم فکر می کنند تنها دستگاه و نهادی که در منطقه ۲۱ وجود دارد باید پاسخگوی همه مسائل باشد و این یک بحثی است که واقعا چالش برانگیز است و البته این به معنی ناراحتی ما از این موضوع نیست.
وی تأکید کرد: ما تا کنون برای توسعه خدمت تلاش کردیم و اگر سایر مجموعه های یاد شده هم در منطقه بیست و یک باشند بهتر می توان به مسائل مختلف رسیدگی کرد.
شهردار منطقه بیست و یک اضافه کرد: به عنوان مثال اگر آموزش و پرورش در این منطقه به طور مستقل حضور داشته باشد می تواند نسبت به توسعه فضاهای آموزشی دقت بیشتری داشته باشد و تاثیر حضور دیگر مجموعه ها هم به همین شکل خواهد بود.
کاشانی پور تصریح کرد: پایین بودن نساب برخورداری منطقه بیست و یک تهران نسبت به معدل شهر تهران از امکانات، پارکها و سطح سایر امکاناتی که وجود دارد چالش دیگری است که در این منطقه با آن روبرو هستیم.
وی اضافه کرد: ما در منطقه بیست و یک، یک سینما و سالن اجتماعات مستقل نداریم و اندیشه سرایی که از قبل وجود داشته است، هم اکنون به ۳ قسمت تقسیم شده و یک قسمت از آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به مزایده گذاشته شده است و یک قسمتی از آن هم در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی قرار دارد و بخشی هم در اختیار شهرداری است.
شهردار منطقه ۲۱ یادآور شد: در حال حاضر بخش خصوصی یک ساختمانی را با سالن سینما می سازد و شهرداری هم در این موضوع کمک کننده است و واقعا نصاب برخورداری کم است.
کاشانی پور تاکید کرد: کیفیت بوستان های منطقه بیست و یک نسبت به بوستان های مرکز شهر تهران پایین تر است و به دلیل این عقب ماندگی و با کسری آبی که داریم اگر بخواهیم بوستان ها را بهسازی کنیم همان بودجه نگهداشت برای این کار کفایت نمی کند و باید سرمایه گذاری بالاتری انجام شود.

منبع خبر