کاشت هزاران اصله درخت زیتون در بوستان ولایت قم

بوستان ولایت واقع در محدوده شهرداری منطقه سه و حاشیه عوارضی بزرگراه تهران، در حال حاضر یکی از بوستان های جنگلی شهر قم است که یکی از پتانسیل های خوب برای تبدیل به بوستان فراشهری بوده تا بتواند خدمات خوبی را به زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل بیت (ع) انجام دهد. مساحت کلی بوستان بیش […]

بوستان ولایت واقع در محدوده شهرداری منطقه سه و حاشیه عوارضی بزرگراه تهران، در حال حاضر یکی از بوستان های جنگلی شهر قم است که یکی از پتانسیل های خوب برای تبدیل به بوستان فراشهری بوده تا بتواند خدمات خوبی را به زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل بیت (ع) انجام دهد.
مساحت کلی بوستان بیش از ۲۳۰ هکتار است که درختکاری آن از سالیان قبل در این عرصه انجام شده و بخش زیادی از آن نیز به پایان رسیده است که به دلیل شرایط و موقعیت مکانی پروژه و شور بودن خاک و کمبود و شوری منابع آب، محدودیت زیادی برای انتخاب گونه های درختی برای این بوستان وجود داشته ولی بااین حال تلاش شده حداکثر استفاده از درختان میوه شود.
در این راستا تلاش شده که از درختان میوه ازجمله درخت زیتون، انار و سنجد استفاده شود که هم اکنون بیش از هزاران اصله درخت زیتون در بوستان ولایت کاشته شده است.
با توجه به اینکه بوستان ولایت به یک بوستان شهری فرامنطقه ای در سالیان آینده تبدیل خواهد شد، دقت مناسبی در طراحی و کاشت پروژه صورت گرفته تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.
با بهبود فصل و شرایط آب و هوایی ادامه کاشت در عرصه در دستور کار است که در همین راستا هزاران اصله درخت زیتون در این مجموعه کاشته شده که تمام این درختان با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

منبع خبر