کاهش آلودگی هوای اراک با اجرای رینگ‌های ترافیکی

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک گفت: احداث رینگ‌های شهری در راستای کاهش آلودگی و ترافیک در سطح شهر اراک در حال اجرا است. حجت‌الله مرادی اظهار کرد: طبق طرح جامع شهری در مسیرهای متفاوتی از معابر و محورهای شهر اراک رینگ‌های ترافیکی تعریف شده که تا کنون بخشی از آن اجرایی شده است […]

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک گفت: احداث رینگ‌های شهری در راستای کاهش آلودگی و ترافیک در سطح شهر اراک در حال اجرا است.

حجت‌الله مرادی اظهار کرد: طبق طرح جامع شهری در مسیرهای متفاوتی از معابر و محورهای شهر اراک رینگ‌های ترافیکی تعریف شده که تا کنون بخشی از آن اجرایی شده است و تکمیل بخش‌های دیگر نیز در دستور کار آینده سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو رینگ ترافیکی در شهر اراک احداث شده است، افزود: رینگ شماره یک از کمربندی‌های شمالی و جنوبی شهر می‌گذرد و رینگ شماره دو که در بزرگراه شهید آنجفی احداث شده، در مرحله تکمیل است که از مهم‌ترین مزایای این پروژه‌ها کاهش تردد غیرضروری خودروها از خارج به داخل شهرها است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک با تاکید بر تأثیرات حمل‌ونقل و جریان‌های ترافیکی بر کیفیت زندگی شهروندی، ادامه داد: در حال حاضر عملیات عمرانی تقاطع‌های غیرهمسطح سه‌راهی خمین و میدان امام حسین (ع) در حال اجرا است که طبق گزارش پلیس راهور، محل اجرای این دو پروژه در گذشته از جمله پرحادثه‌ترین نقاط شهر محسوب می‌شده است و سالانه خسارات میلیاردی بر اثر این حوادث ایجاد می‌شد که با آغاز اجرای پروژه‌ها آمار مرگ‌ومیر در این نقاط به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: محورهای در نظر گرفته شده برای احداث رینگ‌های ترافیکی شهر بر اساس حجم سنگین تردد از نظر کمی و کیفی انتخاب شده است و در این محورها انتقال تردد سفرهای بین شهری کشور که اغلب با خودروهای سنگین همچون کامیون و تریلر انجام می‌شود، بدون نیاز به عبور از هسته مرکزی شهر فراهم خواهد شد.

مرادی اصلاح مسیرهای هندسی در نقاط مختلف شهر را از دیگر راه‌های کنترل ترافیک و کاهش آلودگی شهر دانست و اظهار کرد: با پیش‌بینی مسیرهای جایگزین در نقاط پرترافیک شهر زمان و مسیر سفرهای درون‌شهری کوتاه می‌شود که این اقدام کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت تردد و کاهش آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

منبع خبر