کاهش ۶۰ درصدی روزهای پاک امسال شهر مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی مشهد از کاهش ۶۰ درصدی روزهای پاک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.  محمد پذیرا با بیان اینکه امسال تعداد روزهای پاک کاهش قابل توجهی داشته ‌است، گفت: تعداد […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی مشهد از کاهش ۶۰ درصدی روزهای پاک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 محمد پذیرا با بیان اینکه امسال تعداد روزهای پاک کاهش قابل توجهی داشته ‌است، گفت: تعداد روزهای پاک هوای مشهد در سال جاری تنها ۱۳ روز بوده است که این میزان در سال گذشته ۳۲ روز گزارش شده است.
پذیرا در خصوص وضعیت آلاینده‌های هوا در دیماه امسال خاطرنشان کرد: شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هفت روز از دی ماه سال ۱۴۰۲، بیش از حد مجاز گزارش شده که از این تعداد پنج روز ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز ناسالم برای تمامی افراد و یک روز بسیار ناسالم بوده است؛ نکته قابل توجه این است که در سال گذشته، سه روز بیش از حد مجاز بوده که هر سه روز ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
وی گفت: کاهش بارش و فعال شدن کانون‌های گرد و غباری در استان و همچنین کانون‌های خارج از کشور و انباشت آلاینده‌ها در شهر مشهد عامل اصلی افزایش تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال جاری نسبت به سال گذشته بوده و علاوه بر این، تولید و انتشار آلاینده توسط منابع متحرک نظیر اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها درکنار آلاینده‌های ثابت سبب شده تا هرسال کیفیت هوا در تعداد زیادی از روزها در شرایط نامطلوب قرار گیرد.
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی با بیان اینکه یکی از مهمترین فاکتورها در آلودگی هوا وضعیت هواشناسی است، اظهارکرد: افزایش سرعت باد، توفان‌های گرد و غبار (داخلی و خارجی) از دیگر دلایل افزایش آلودگی هواست.

منبع خبر