کرمانشاهیان به یاد عزیزانشان “درخت یادبود” کاشتند

کرمانشاهیان امروز (دوم اردیبهشت) به مناسبت روز “زمین پاک” در مراسم «کاشت درخت یادبود» به یاد شهدا و عزیزان خود ۲۵۰ نهال کاشتند. نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه رابطه انسان و محیط زیست یک رابطه دو طرفه است، گفت: هم محیط زیست و هم انسان از یکدیگر تاثیر پذیرند، بنابراین […]

کرمانشاهیان امروز (دوم اردیبهشت) به مناسبت روز “زمین پاک” در مراسم «کاشت درخت یادبود» به یاد شهدا و عزیزان خود ۲۵۰ نهال کاشتند.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه رابطه انسان و محیط زیست یک رابطه دو طرفه است، گفت: هم محیط زیست و هم انسان از یکدیگر تاثیر پذیرند، بنابراین هرگونه خسارت و آسیب به محیط زیست به زندگی خود انسان ها آسیب می رساند.

وی به تخریب بی رویه محیط زیست در دوران پس از انقلاب صنعتی اشاره کرد و افزود: در آن زمان که تولید صرفا بر اساس قواعد اقتصادی انجام می شد، محیط زیست متحمل خسارات بسیاری شد و جامعه جهانی هم توجه چندانی به این مسئله نداشت.

نوروزی فزود: با گذشت زمان و مشاهده آثار زیان بار تخریب محیط زیست کم کم جنبش هایی در حمایت از محیط زیست شکل گرفت و در حال حاضر موج این حمایت ها در جهان به راه افتاده است.

وی تصریح کرد: این حمایت ها به حدی است که در حال حاضر یکی از شاخص های توسعه یافتگی در هر کشوری میزان توجه آنها به محیط زیست است.

نوورزی گفت: خوشبختانه در کشور ما هم توجه خوبی به این امر صورت گرفته، چه در بحث قوانین و چه در بحث مطالبه گری مردم و نهادهای اجتماعی.

شهردار کرمانشاه از ریزگردها به عنوان یکی از آثار تخریب محیط زیست یاد کرد و افزود: در کنار ریزگردها، نابودی جنگل ها و پوشش های گیاهی و نیز در معرض انقراض قرار گرفتن برخی گونه های جانوری هم از دیگر آثاری است که امروزه به دلیل تخریب محیط زیست شاهد آن هستیم.

نوروزی گفت: برای جبران این خسارت عظیم باید سالیان سال زمان بگذرد و باید از هم اکنون به فکر جبران برآمده و محیط زیست را برای نسل های آینده احیا کنیم.

شهردار کرمانشاه تغییر رفتار را مستلزم تغییر اندیشه دانست و افزود: همه باید بدانیم که محیط زیست امانتی در دستان ماست و باید آن را پاک و سالم به نسل های آینده تحویل دهیم و عوارض هرگونه تخریب آن گریبانگیر ما و نسل های آینده خواهد شد.

نوروزی در ادامه در تشریح برنامه امروز گفت: این برنامه یک حرکت نمادین به مناسبت روز زمین پاک است و در این حرکت نمادین افراد به یاد عزیزان خود نهال می کارند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج چنین برنامه هایی گفت: برای احیای محیط زیست برنامه های درختکاری باید بصورت مستمر ادامه یافته و ترویج شود.

در این مراسم ۲۵۰ نهال در انتهای بوستان صدرا کاشته شد که ۵۱ مورد آن به یاد ۵۱ شهید کرمانشاهی از جمله شهدای مدافع سلامت کاشته شد.

منبع خبر