گام بزرگ مدیریت شهری اصفهان برای بهبود اکوسیستم کارآفرینی

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در اینستاگرام خود نوشت: “روز گذشته شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و در قالب هشتاد و هفتمین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر و حمایت از استارتاپ ها و طبقه خلاق، از ابتدا از رویکردها […]

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در اینستاگرام خود نوشت:

“روز گذشته شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و در قالب هشتاد و هفتمین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر و حمایت از استارتاپ ها و طبقه خلاق، از ابتدا از رویکردها و دغدغه‌های مدیریت شهری پنجم بود. افتتاح شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد، گام دیگر مدیریت شهری اصفهان در راستای این هدف و اقدامی برای جلوگیری از مهاجرت طبقه خلاق اصفهان و در مسیر پویا کردن اقتصاد شهر اصفهان است.

واقعیت این است که سرمایه‌گذاری خطرپذیر در اصفهان، واژه‌ای مهجور و ناشناخته بود. شهرهای دیگر جهان، این مسیر را سال‌ها پیش از ما شروع کرده‌اند. در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم با ورود به این موضوع، بخشی از این مهجوریت را جبران کنیم.

با تلاش مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، اتفاقی زیرساختی در این حوزه رقم خورد. شهریور ماه ۹۷ با تصویب شورای شهر، امکان ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در اصفهان با مشارکت شهرداری فراهم شد و پاییز ۹۹ شکل گرفت تا جوانان خلاق برای جذب سرمایه لازم برای ایده‌های خود، مهاجرت نکرده و شهر از طبقه خلاق خالی نشود. فلسفه پیش‌بینی منابع مالی خطرپذیر در شهرهای جهان همین است.

سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) در واقع تأمین مالی طرح‌های فناورانه و نوآورانه به روش مشارکت مالی در سهم آنها همراه با کمک‌های مدیریتی، شبکه ارتباطی و دانشی است. این سرمایه‌گذاری کاهش احتمال شکست طرح‌های نوآوری و فناوری، افزایش سرعت رشد و توسعه نوپا و اختراعات، سود اقتصادی برای ذی‌نفعان خرد و کلان را به همراه دارد.

سرمایه گذاران شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد شامل ۳۲ درصد سهام شهرداری، دو میلیارد تومان گروه توسعه کارآفرینی بهمن و دو میلیارد تومان صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان است. در برنامه اصفهان _١۴٠۵ که برنامه راهبردی اصفهان برای پنج سال آینده است نیز این پیش بینی زیرساختی انجام شده که باید ادامه یابد. “