گام های بلندی در حوزه رفاهی کارکنان شهرداری برداشته شد

شهردار اصفهان گفت: در حوزه های درمانی، بهداشتی، بیمه های تکمیلی و حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تحولات بزرگی ایجاد شده است.

گام های بلندی در حوزه رفاهی کارکنان شهرداری برداشته شد

شهردار اصفهان گفت: در حوزه های درمانی، بهداشتی، بیمه های تکمیلی و حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تحولات بزرگی ایجاد شده است.

قدرت اله نوروزی در آئین افتتاح پروژه‌ های اداره کل سرمایه انسانی و افتتاح مرکز نظارت تصویری اداره کل حراست شهرداری اصفهان، با بیان اینکه در حوزه رفاهی برای کارکنان شهرداری گام های بسیار مهمی برداشته شده است، اظهار کرد: بهترین درمانگاه در شهرک سلامت در حال آماده سازی است، فروشگاه تعاونی پس از سالها جا به جا و در پل سرهنگ آماده شده و امروز نیز یک باشگاه بدنسازی مناسب برای افزایش نشاط و شادی کارکنان و خانواده های آنان در ارگ جهان نما به همت اداره کل سرمایه انسانی تجهیز و افتتاح شد.  

*حقوق شهروندی در حراست شهرداری رعایت شد

وی تصریح کرد: در حوزه های درمانی، بهداشتی، بیمه های تکمیلی و حقوق و مزایا نیز تحولات بزرگی ایجاد شده است اما شرایط اقتصادی اجازه نمی دهد کارمندان طعم شیرین افزایش حقوق را بچشند. 

شهردار اصفهان تاکید کرد: این اقدامات می ‌تواند در جبران بخشی از هزینه‌ های کارکنان شهرداری در شرایط فعلی اقتصاد کشور موثر باشد. 

وی ادامه داد: در ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری اصفهان کارت در هر سال دو میلیون تومان شارژ می‌شد، اما اکنون این رقم به به بیش از ۱۶ میلیون تومان رسیده است که می‌تواند در جبران بخشی از هزینه‌های کارکنان شهرداری در شرایط فعلی اقتصاد کشور مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه حراست شهرداری نیز اتفاقات خوبی افتاد، اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح مرکز نظارت تصویری اداره کل حراست شهرداری بودیم، این اقدامات حرکتی در مسیر ایجاد سلامت و تضمین حقوق مردم و حمایت از شهروندان است. در صورتیکه در این گونه کارها نگاه پیشگیری و حمایتی داشته باشیم و از نیروهای خود مراقبت کنیم تا در کمین گاه ها خواسته یا ناخواسته گرفتار نشوند یک حرکت انسانی انجام داده ایم که می تواند به اصلاح جامعه کمک کند.

نوروزی گفت: حراست در این دوره مسیری را طی کرد که حقوق شهروندی در آن رعایت شد، باید به گونه ای عمل کنیم که ریشه های خلاف شناسایی و ابزارهای مناسب با این تخلفات فراهم شود.

وی تاکید کرد: خدماتی مانند سرای ۸، خدمات الکترونیکی و تقویت شهر هوشمند به این منظور ارائه می شود که بتوانیم با شفاف سازی فضا دست های بشری از جاهایی که می تواند به انحراف برود کوتاه شود.

شهردار اصفهان گفت: شهرداری جایی است که امکان ریشه دواندن فساد در آن وجود دارد و اگر انسان هایی باشند که نتوانند بر نفس خود غلبه کنند، گزندهایی به سراغ آنها خواهد آمد.

وی با بیان اینکه اگر هر کس در بخش و اداره خود بتواند محیط را سالم کند شرایط این محیط به کل جامعه تسری داده شده و ادامه می ‌یابد، افزود: جلوی تخلفات باید در نطفه خفه شده و نگذاریم شکاف انحرافات زیاد شود.

*حراست شهرداری، فعال اما گمنام 

مدیرکل حراست شهرداری اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: اداره کل حراست شهرداری اصفهان، یکی از اداره کل های فعال و پرتلاش و در عین حال گمنام است که طبق وظایف خود اقدامات بسیاری انجام می دهند اما به دلیل حفظ آبروی افراد قادر به بیان عملکرد خود آنطور که شایسته است نیستیم.

رسول امینی با اشاره به بخشی از اقدامات حراست شهرداری در حوزه ستاد، تصریح کرد: پیگیری و رسیدگی به شکایات ارباب رجوعان و پاسخگویی به آنان، بازرسی و نظارت از حراست های محیط های شهرداری، برگزاری جلسات هم اندیشی و گردهمایی نیروهای حراست، حضوردر کمیسیون های مختلف شهرداری(مناقصات و مزایده ها)، پیگیری و برخورد با متخلفین بعد از بررسی های لازم و شرکت در جلسات، کمیسیون ها و … در داخل و خارج از شهرداری بخشی از این اقدامات است.

وی در ادامه به گزیده ای از اقدامات در حوزه اسناد اشاره کرد و افزود: راه اندازی سیستم جامع نظام مکاتبات دارای طبقه بندی شهرداری، پیگیری و نظارت بر میزان دسترسی کارکنان به اسناد طبقه بندی و گردش اسناد فوق در محیط های شهرداری، کشف عناوین جعل اسناد، مدارک تحصیلی، سندسازی، و فاکتورسازی، و … همچنین پیگیری از مراجع مربوطه جهت برخورد قانونی، دریافت پاکت های مزایده و مناقصه و ارسال به اداره کل حقوقی شهرداری، و … از جمله اقدامات اداره کل حراست در حوزه اسناد است.

مدیرکل حراست شهرداری اصفهان ساماندهی و سازماندهی پرسنل انتظامات به منظور جذب و به کارگیری نیروهای کارآمد و متخصص، اجرای آموزش نیروهای انتظامات، پیگیری جهت اجرا، نصب و راه اندازی مرکز مانیتورینگ حفاظت فیزیکی شهرداری را از جمله برخی اقدامات حوزه حفاظت فیزیکی حراست شهرداری ذکر کرد و افزود: تهیه شناسنامه محیطی از اماکن تحت نظارت حفاظت فیزیکی، پیگیری جهت ادغام بعضی از ساختمانها و انبارها به منظور صرفه جویی در به کار گیری نیرو و … از دیگر اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

وی در ادامه به اقدامات اداره کل حراست شهرداری اصفهان در حوزه حفاظت IT اشاره کرد و افزود: ارتقاء و ایمن سازی آنتی ویروس اختصاصی حراست شهرداری، مشاوره و ارائه راه حل به کلیه سازمان ها و مناطق تابعه شهرداری، بازدید و بازرسی فنی از محیط ها و سازمان های تابعه، نظارت بر قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات و نظارت تصویری و کارشناسی امور مربوطه و … از جمله این اقدامات در حوزه حفاظت IT است.  

*افتتاح مرکز نظارت تصویری اداره کل حراست شهرداری اصفهان

گفتنی است در این مراسم علاوه بر افتتاح مرکز نظارت تصویری اداره کل حراست شهرداری اصفهان و افتتاح یک باشگاه بدنسازی ویژه پرسنل شهرداری، از شناسنامه محیطی شهر اصفهان و پوستر خادمان گمنام شهر با حضور شهردار اصفهان رونمایی شد.

مرکز نظارت تصویری اداره کل حراست شهرداری اصفهان جهت نظارت تصویری کلیه مناطق و سازمان های موجود در شهرداری اصفهان تهیه شده و کلیه تصاویر سازمان ها و مناطق در این پروژه به صورت ۲۴ ساعته رصد و مدیریت می شود. 

در این اتاق علاوه بر رصد دوربین ها گزارشهای تحلیلی قابل استفاده برای مدیران تهیه می شود

کد محتوا ۳۶۷۷۳

برچسب ها