گردآوری هنرمندان برجسته از اقدامات مدیریت شهری است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری گردآوری هنرمندان برجسته در رشته‌های مختلف هنری در اصفهان را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: اتفاقات مهم دیگری مانند برگزاری این سمپوزیوم برای آینده پیش‌بینی شده که به‌تدریج اعلام خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در مراسم اختتامیه اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اصفهان، اظهار کرد: این رویداد که به مدت ۱۵ روز برجسته‌ترین هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و جهان را در اصفهان گردهم آورد، منجر به خلق آثار هنری بی‌بدیل شد.

وی این رویداد را یک کارگاه آموزشی کامل برای هنرجویان اصفهانی قلمداد کرد و افزود: محور مفهومی این سمپوزیوم شعار «اصفهان من، شهر زندگی» بود که هر هنرمند بر اساس دیدگاه، نگاه و برداشت خود از این مفهوم، اثری را خلق کرد.

شهردار اصفهان از نمایش تمامی این آثار در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پس از برپایی نمایشگاه، هر کدام از این آثار در مکان‌های جانمایی شده در سطح شهر نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری گردآوری هنرمندان برجسته در رشته‌های مختلف هنری در اصفهان را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: اتفاقات مهم دیگری مانند برگزاری این سمپوزیوم برای آینده پیش‌بینی شده که به‌تدریج اعلام خواهد شد.

مهدی بقایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: برگزاری چنین رویدادهایی در ایجاد فضای بانشاط و شاداب شهری مؤثر است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان اضافه کرد: آثار بسیار فاخری در این سمپوزیوم خلق شده و امیدواریم شاهد استمرار چنین رویدادهایی باشیم.

وی گفت: همه شهرها در جهان نمادی برای معرفی خود دارند و در این زمینه استفاده از ابزار هنر نتایج قابل توجهی برای ایجاد و خلق نمادها دارد.

حمید قنادنیا، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نیز گفت: در فراخوانی از سوی هیئت انتخابی و شورای تخصصی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در حوزه نمادها، ۳۷ هنرمند تراز اول به این سمپوزیوم دعوت شدند که ۲۷ نفر هنرمند از داخل کشور و ۱۰ نفر از هنرمندان کشورهای خارجی از جمله کشورهای ایتالیا، چین، صربستان، ارمنستان، ترکیه و کانادا بودند.

وی با بیان اینکه طی این فراخوان ۷۰ اثر با محوریت شعار «اصفهان من، شهر زندگی» به دبیرخانه ارسال شد، افزود: در نهایت ۱۴ اثر توسط هیئت انتخابی سازمان زیباسازی شامل ۱۱ اثر از هنرمندان داخلی و سه اثر از کشورهای روسیه، ترکیه و ارمنستان انتخاب شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری ۶سمپوزیوم مجسمه‌سازی با چوب و ضایعات فلزی و مواد گوناگون در گذشته و در شهر اصفهان تأکید کرد: این دوره، اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اصفهان با حضور هنرمندان برجسته خارجی است.

وی با بیان اینکه تمامی آثار این سمپوزیوم در نوروز ۱۴۰۲ در شهر به نمایش درمی‌آید، اظهار کرد: ۱۴ اثر با نظر هنرمندان در مناطق پانزده‌گانه شهری نصب می‌شود.

منبع خبر