گزارش عملکرد خدمات شهری نجف آباد در صحن شورای شهر تشریح شد

معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد با حضور در صحن شورای اسلامی شهر نجف آباد، گزارش عملکرد واحدهای حوزه خدمات شهری در زمان تصدی این مسئولیت تا اکنون را به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر نجف آباد ارائه کرد. به گزارش بلدیه آنلاین و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری […]

معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد با حضور در صحن شورای اسلامی شهر نجف آباد، گزارش عملکرد واحدهای حوزه خدمات شهری در زمان تصدی این مسئولیت تا اکنون را به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر نجف آباد ارائه کرد.

به گزارش بلدیه آنلاین و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد رسول صادقی ضمن ارائه عملکرد واحد های حـوزه
خدمات شهـری مانند منابع انسانی، امور شهر، فضای سبز، اجرائیات، کشتارگاه، دفتر امور فنی، ماده ۵۵ و نامگذاری، سازمان مدیریت آرامستان ها و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، مهمترین اهداف این معاونت در تحقق برنامه های تعیین شده در راستای مسیر خدمت رسانی را تشریح نمود.
وی از برگزاری دوره های آموزشی، به روز رسانی اطلاعات پرسنل در اتوماسیون و پاسخگویی به مطالبات مردمی سامانه ۱۳۷ و.. به عنوان مهمترین اقدامات حوزه منابع انسانی یاد کرد و افزود: تهیه و اجرای طرح جامع برای نوسازی و بهسازی میدان آزادگان به عنوان ورودی اصلی شهر خدمتی نوین و تأثیرگذار در کارنامه دفتر امور فنی و طراحی خدمات شهری نجف آباد است.
صادقی از بخش امور شهر به عنوان یکی از مهمترین واحدهای این معاونت یاد کرد که در پیشانی مسیر جریان خدمات رسانی به مردم حضور دارد و بارگیری و جمع آوری نخاله های ساختمانی و صنعتی و برخورد با متخلفین نخاله های ساختمانی، رفت و روب معابر اصلی، فرعی و اماکن عمومی به میزان عملیات ۲/۴۶۲/۴۰۰/۰۰۰ متر مربع در کل مناطق، جمع آوری زباله و پسماند مناطق پنجگانه طبق زمان بندی مقرر و جمع آوری زباله های خارج از نوبت و تهیه و اجرای ساماندهی زباله خارج از نوبت در قالب شعار #وقتشه تنها گوشه ای از مجموعه فعالیت های این واحد خدوم به حساب می آیند.
معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد از فعالیت با محوریت سیما و منظر شهری در مناطق پنجگانه شهری خبر دارد و پاکسازی جداره و امحاء دیوارنویسی های غیر مجاز، انجام عملیات رنگ آمیزی و زیباسازی المان و جداول، رنگ آمیزی ۴۵۰ هزار متر در طول، فضاسازی و آماده سازی معابر مناطق به مناسبت های مذهبی، نصب جاسیگاری جهت ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست، جانمایی ۷۳ سازه فلزی جهت برپایی موکب و خیمه عزاداری امام حسین(ع)، و تعیین مکان ۲۰ نقطه در شهر برای برگزاری جشن های عید غدیر جهت نصب سازه، صدور و ابلاغ ۷۳۰ اخطاریه تخلفات سد معبر در سه ماهه ابتدایی سال جاری، ابلاغ ۱۱۰۰ اخطاریه تخلفات ساختمانی و جمع آوری نخاله ساختمانی، نظارت و جلوگیری از حدود ۵۸۰ ساخت و ساز بدون پروانه و حدود ۳۸۰ ساخت و ساز مغایر با پروانه، برخورد و ساماندهی ۱۴۰۰ متکدی، دستفروش و خودروی دوره گرد سطح شهر، افتتاح خانه کرامت و اجرای طرح اکرام متکدیان و کودکان کار را گوشه از مجموعه اقدامات این حوزه دانست.
صادقی در تشریح واحد کشتارگاه شهرداری از برقراری نظم و انضباط کاری، انجام کامل پیش سرد لاشه، راه اندازی مه پاش های پیش سرد، ارائه خدمات رایگان جهت ذبح نذورات ایام تاسوعا و عاشورا، و.. در کشتارگاه قدیم شهر و بازدیدهای متعدد از کشتارگاه های صنعتی استان، جلسات با سرمایه گذاران در خصوص نحوه راه اندازی، کشتار آزمایشی دام، تکمیل و آسفالت ورودی کشتارگاه و تکمیل سالن کشتار و موتورخانه و کمپرسورهای پیش سرد به عنوان اقدامات واحد کشتارگاه در بخش صنعتی خبر داد. ایشان با مروری بر اقدامات کمیسیون های بند ۱۴و ۲۰ و بند ماده۵۵ و شورای نامگذاری به روز رسانی سامانه نامگذاری، انتخاب پیمانکار و طراحی و ساخت تابلو، تعامل با رابطین مناطق و ..را از عمده موارد انجام شده در این شورا دانست و ضمن ارائه درصد پیشرفت هر یک، نمونه هایی از عملکرد این بخش مانند موارد تخریب و رفع خطر شده، نمونه های در حال اعلام نظر میراث فرهنگی، و موارد اقدام شده، موارد در حال پیگیری حقوقی و .. را به صورت تصویری و به تفکیک مناطق پنجگانه شهری ارئه نمود.
وی از کسب رتبه دوم نوروزگاه و رتبه چهارم تعداد حضور گردشگر توسط ستاد نوروزی شهرداری نجف آباد، آمار ۹۹۰ نفر کل اسکان شهرداری، بازدید بیش از پانصد هزار نفر گردشگران، از افزایش ۱۳ درصدی اقامت و ۷۰درصدی بازدید به عنوان سند افتخار این ستاد خبر داد.
صادقی توجه ویژه به امر حیاتی مدیریت بحران را از اولویت های این معاونت یاد کرد و گفت: در این مدت جلسات ستاد بحران و پدافند غیر عامل برگزار و در راستای افزایش ضریب امنیت شهروندان پیگیری مجدانه مصوبات آن توسط معاونت خدمات شهری در کارگروه های بازسازی و بازتوانی انجام شده است.
وی در تبیین مجموعه فعالیت های واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد با ارائه اینفوگرافیک های تهیه شده بر اساس آمار و اطلاعات مستند از ۵۸۰ مورد آتش سوزی، ۱۰۵۷ حادثه، ۳۱۳۶۰ نفر آموزش و ۳۲۲ نفر نجات یافته در این مدت خبر داد. و برگزاری مانورهای عملیاتی، بیش از ۱۰۲۸ مورد بازدید، خرید بالابر ۲۸ متری، بهینه سازی خودرو اطفائیه نیمه سنگین، مشاوره ایمنی و صدور گواهی عدم خلاف و پایان کار را از مهمترین فعالیت های این واحد دانست.
صادقی در ادامه ارائه عملکرد معاونت خدمات شهری، از انجام مجموعه اقدامات سازمان آرامستان های شهرداری نجف آباد مانند حفاری برق آرامستان قطعه دو، برق کشی ورودی آرامستان جدید(تابلو برق، پایه چراغ، کابل کشی و..)، ساخت انبار، کانیو گذاری و آسفالت ریزی خیابان ورودی آرامستان جدید، ساخت قبور قطعه ۲۰، دوربین سطح گلزار شهداء، روشنایی خیابان یادمان و اصلاح و بازسازی چراغ و روشنایی قبور شهداء، راه اندازی خط ۱۵۳۰، اجرای ساختمان اداری و خاکبرداری های آرامستان، و.. با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خبر داد.
معاون خدمات شهری نجف آباد پس از مقایسه وسعت شهر و میزان فضای سبز موجود به تفکیک مناطق نجف آباد و میزان منابع آبی زیرزمینی، مرحله اول مطالعات طراحی شبکه آبرسانی فضای سبز شهر، انجام مطالعات طراحی تصفیه خانه تکمیلی پساب و اصلاح خطوط انتقال آب کشاورزان، اتمام مرحله اول مطالعات جامع آبرسانی و احداث تصفیه خانه تکمیلی پساب شهرداری، توسعه ۱۳۰ هزار مترمربع فضای سبز شهرداری، عملیات درون درمانی درختان نارون، مبارزه با آفات و بیماری های جاری، لایروبی مسیر قنات ۱۷ جوی، اجرای خطوط انتقال و توزیع شبکه آبرسانی، نظارت بر خط وضعیت برداشت آب و .. را از عمده اقدامات حوزه فضای سبز شهرداری قلمداد کرد.