گزینه‌های نهایی تصدی کرسی شهرداری تبریز انتخاب شدند

اعضای شورای اسلامی تبریز روز یکشنبه در پنجاه و نهمین جلسه‌ شورای این شهر مظفر سلیمانی، یعقوب هوشیار و اکبر غفاری را به‌ عنوان گزینه‌های نهایی برای تصدی کرسی شهرداری این کلانشهر انتخاب و معرفی کردند. در این جلسه مظفر سلیمانی، یعقوب هوشیار و اکبر غفاری به ترتیب با هشت، هشت و پنج رای به‌عنوان سه […]

اعضای شورای اسلامی تبریز روز یکشنبه در پنجاه و نهمین جلسه‌ شورای این شهر مظفر سلیمانی، یعقوب هوشیار و اکبر غفاری را به‌ عنوان گزینه‌های نهایی برای تصدی کرسی شهرداری این کلانشهر انتخاب و معرفی کردند.

در این جلسه مظفر سلیمانی، یعقوب هوشیار و اکبر غفاری به ترتیب با هشت، هشت و پنج رای به‌عنوان سه گزینه‌ نهایی تصدی کرسی شهرداری تبریز انتخاب شدند.

اکبر غفاری، مدیرکل سابق بازرسی آذربایجان شرقی، پیش از این جزو گزینه‌های جدی تصدی کرسی استانداری آذربایجان شرقی بود و بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی تبریز مقرر شد، روز چهارشنبه این هفته جهت ارایه برنامه‌های خود در صحن شورا حاضر شود.

مظفر سلیمانی، تا قبل از انتخاب عباس رنجبر(شهردار برکنار شده) به‌ عنوان شهردار تبریز، سرپرستی شهرداری را بر عهده داشت و پیش از آن نیز معاون مالی و اقتصادی شهرداری تبریز بود.

یعقوب هوشیار نیز سابقه حضور در مناطق مختلف شهرداری تبریز را بر عهده داشت و پس از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران، از سوی وی به عنوان شهردار منطقه ۱۸ این شهر منصوب شده است.

فریدون بابایی‌اقدم از اعضیای شورای اسلامی تبریز در جلسه رای‌دهی به گزینه‌های تصدی کرسی شهرداری تبریز غایب بود بنابراین هر یک از اعضا حق رای به ۲ تن از گزینه ها را داشتند.

اعضای شورای اسلامی تبریز در جلسه فوق العاده ۳۰ بهمن با استیضاح «عباس رنجبر» شهردار سابق تبریز، وی را با ۹ رای موافق از ۱۳ رای برکنار کردند.

رنجبر، ۱۷۰ روز به عنوان شهرداری تبریز تصدی کرسی شهرداری این کلانشهر را بر عهده داشت.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

منبع خبر