۱۳۱ پرونده درخواست برای استفاده از شرایط بند «ت» در منطقه ۵ اصفهان ثبت شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره مالی و اقتصادی این منطقه با ارسال پیامک و تماس تلفنی با مالکان پرونده‌هایی که شرایط بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ را دارند، تاکنون ۱۳۱ پرونده، فرایند ثبت درخواست را انجام داده‌اند. حسین کارگر در خصوص اطلاع‌رسانی قانون رفع مشکل ساختمان‌های […]

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره مالی و اقتصادی این منطقه با ارسال پیامک و تماس تلفنی با مالکان پرونده‌هایی که شرایط بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ را دارند، تاکنون ۱۳۱ پرونده، فرایند ثبت درخواست را انجام داده‌اند.
حسین کارگر در خصوص اطلاع‌رسانی قانون رفع مشکل ساختمان‌های دارای رأی قطعی ماده ۱۰۰ اظهار کرد: مالکان ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا بیست‌ونهم اسفندماه ۱۴۰۰ پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مطرح و منجر به صدور رأی قطعی مبنی بر قلع و قمع (تخریب) شده است، به شرط رعایت اصول سه‌گانه شامل اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی، می‌توانند برای رفع مشکل به سامانه «اصفهان من» یا منطقه پنج شهرداری اصفهان مراجعه کنند.
وی با اشاره به صدور بالغ‌بر ۲۴۱ رأی تخریب و تبدیل برای ساختمان‌های متخلف از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ در منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ فرصتی استثنایی برای رفع مشکل این ساختمان‌ها و مالکان آن‌ها فراهم شده است تا به نفع مردم، مشکل چندین ساله آن‌ها رفع شود.

اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ دارای محدودیت زمانی است
مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره مالی و اقتصادی این منطقه با ارسال پیامک و تماس تلفنی با مالکان پرونده‌هایی که شرایط بند «ت» تبصره ۶ قانون را دارند، تاکنون ۱۳۱ پرونده، فرایند ثبت درخواست را انجام داده‌اند.
وی با بیان اینکه برای ۹۱ مالک، پرونده تشکیل و ۴۰ پرونده در آستانه تشکیل است، گفت: ۶۵ پرونده تاییدیه از کارشناس و مهندس ناظر را دریافت و سایر پرونده‌ها در حال طی کردن مراحل است، برای ۵۶ نفر فیش صادر و تعداد پنج درخواست رد شده و ۲۶ پرونده در انتظار تاییدیه کارشناس و مهندس ناظر است.
کارگر با بیان اینکه اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ دارای محدودیت زمانی است، خاطرنشان کرد: مالکان ساختمان‌ها با مراجعه به سامانه اصفهان من و وبگاه my.isfahan.ir و مطالعه اطلاعیه مربوطه، در صورت دارا بودن شرایط، درخواست خود را در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.
وی اضافه کرد: مالکان پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به شهرداری منطقه و ارائه مدارک مالکیت، باید پیگیر درخواست خود شوند و مدارک فنی مرتبط نیز باید به تأیید شهرداری برسد که البته امری زمان‌بر است.
مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: جریمه تعیین شده در قانون باید تا پایان دی‌ماه سال جاری مطابق برگه پرداخت صادر و به حساب شهرداری واریز شود، در غیر این صورت دوباره به حکم اولیه بازگردانده خواهد شد.

 

منبع: http://imna.ir/x7PMv