۱۷۵ میلیارد تومان در اجرا طرح‌های شهرداری‌های استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد

در ایام‌الله دهه فجر ۱۲۳ طرح عمران شهری در ۴۰ شهرداری استان بوشهر افتتاح شد که در اجرا این طرح‌ها ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، در ایام‌الله دهه فجر طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در شهرها و روستاها در افتتاح است که اجرا این طرح‌ها در شرایط نامطلوب اقتصادی در راستای تحقق […]

در ایام‌الله دهه فجر ۱۲۳ طرح عمران شهری در ۴۰ شهرداری استان بوشهر افتتاح شد که در اجرا این طرح‌ها ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، در ایام‌الله دهه فجر طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در شهرها و روستاها در افتتاح است که اجرا این طرح‌ها در شرایط نامطلوب اقتصادی در راستای تحقق مطالبات مردم در روستاها و شهرها است.

اجرا طرح‌های عمران شهری در توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی یکی از رویکردهای مهم شهرداری‌ها است که در این راستا طرح‌های اجرایی مدیریت شهری بر اساس توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

مدیریت شهری می‌تواند با ایجاد و ارائه مجموعه‌ای از امکانات به رونق فضای کسب و کار در شهرها کمک کند که ایجاد بازارچه‌های محلی اشتغالزایی از آن جمله است.

۷۴ درصد جمعیت استان بوشهر در شهرها ساکن هستند

استان ساحلی بوشهر دارای ۴۰ شهرداری است که بیش از ۸۰ درصد این شهرداری‌ها از درآمد مکفی و پایدار برخوردار نیستند و این مهم مشکلاتی در اجرا طرح‌های عمران و خدمات شهری ایجاد کرده است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این استان ۷۴ درصد آنها در شهرها ساکن هستند و از شهرداری‌ها خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل شهری و شوراهای استانداری بوشهر بودجه شهرداری‌های این استان امسال ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که سرانه هر شهروند ۲٫۴ میلیون تومان است.

هوشنگ رستم‌پور شهیدی با بیان اینکه استان بوشهر و شهرداری‌های آن الحمدلله فقیر نیستند اظهار داشت: خداوند کریم نعمات زیادی در حوزه‌های نفت و گاز و کشاورزی و غیره به این استان و مردم داده است ولی نحوه اداره در سال‌های گذشته به‌گونه‌ای بوده که امروز دچار مشکلاتی هستیم.

۱۲۳ طرح عمران شهری در ۴۰ شهرداری استان بوشهر افتتاح شد

وی با اشاره به طرح‌های عمران شهری در ایام‌الله دهه فجر که مورد بهره‌برداری قرار گرفت تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر ۱۲۳ طرح عمران شهری در ۴۰ شهرداری استان بوشهر افتتاح شد که در اجرا این طرح‌ها ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: بدون تردید باید همه تلاش کنیم که وضعیت را به نفع تغییر دهیم و هر کس در هر شورای شهر و شهرداری و در هر جایگاهی که قرار دارد باید تلاش کند تا مشکلات از دوش و پیش روی مردم بردارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استان بوشهر با بیان اینکه متوسط درآمد شهرداری‌ها در استان پایین نیست و این میزان در سطح شهر‌ها نیز مناسب است، افزود: با هر شهردار و رئیس شورای شهر که نشست داریم و هر کجا که می‌رویم می‌گویند پول نیست درحالی که پول و ثروت وجود دارد ولی مشکل چیز دیگری است.

هوشنگ رستم‌پور شهیدی با بیان اینکه در شهرها و شهرداری‌های استان جوانان باسواد در زمینه‌های مختلف زیاد است و این از ظرفیت‌های شهرداری‌های استان محسوب می‌شود که باید مورد استفاده قرار بگیرد تصریح کرد: باید تلاش کنیم ثبات به شهرداری‌ها برگردد و یکی از مشکلات این است که بستر فراهم نشده و زمینه‌ای که مردم اعتماد کنند تا سرمایه‌گذاری شود ایجاد نشده که این مهم باید محقق شود و اعتمادسازی سرلوحه برنامه‌های حوزه معاونت عمرانی استانداری است و زمینه‌ساز اعتبار و خدمتگزاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال اعتمادسازی و بازآفرینی امید و مردمی کردن امور است، افزود: تلاش می‌‌شود که توسعه متوازن در همه سطوح شهری ایجاد شود.

منبع خبر