۲۵ کیلومتر شبکه فرسوده انتقال آب در جنوب تهران نوسازی می‌شود

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فرشاد صبحی افزود: شبکه‌های توزیع آب در مناطق ۲۰ و ۱۵ کلان شهر تهران و شهرها و روستاهای شهرستان ری فرسوده است، به طوری که ۲۰۰ میلیارد ریال سالانه هزینه نوسازی این شبکه می‌شود. وی به یکپارچه‌سازی خدمات آب و فاضلاب روستایی و شهری از ابتدای […]

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فرشاد صبحی افزود: شبکه‌های توزیع آب در مناطق ۲۰ و ۱۵ کلان شهر تهران و شهرها و روستاهای شهرستان ری فرسوده است، به طوری که ۲۰۰ میلیارد ریال سالانه هزینه نوسازی این شبکه می‌شود.

وی به یکپارچه‌سازی خدمات آب و فاضلاب روستایی و شهری از ابتدای سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: آبفای منطقه ۶ تهران یکی از گسترده‌ترین شرکت‌های آبفای استان تهران است که تمامی مأموریت‌های ممکن برای یک شرکت اعم از تأمین، تصفیه، گندزدایی، انتقال و توزیع آب آشامیدنی و جمع‌آوری، تصفیه و انتقال پساب حاصل از آن را انجام می‌دهد.

وی افزود: از سال ۹۳ تاکنون یعنی از زمان تحویل‌گیری شهرهای شهرستان ری شامل قیام‌دشت، خاورشهر، باقرشهر، کهریزک و حسن‌آباد تاکنون موفق شدیم که شهرهای قیام‌دشت، خاورشهر و باقرشهر را به منابع آب سطحی یعنی آب سد ماملو متصل کنیم.

صبحی با اشاره به اینکه برنامه ویژه‌ای برای انتقال آب از محل مخزن شماره ۸۹ میدان میوه و تره‌بار تهران برای حسن‌آباد فشافویه و فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) تعریف شده است، افزود: مطالعات این طرح انجام شده و چنانچه وزارت راه و شهرسازی مجوز احداث خط لوله موازی با بزرگ‌راه تهران- قم را صادر کند فاز اجرایی این خط انتقال آب به‌زودی کلید خواهد خورد.

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه ۶ تهران ادامه داد: همچنین برای پایداری آب شرب شهر کهریزک یک خط انتقال پدافندی از باقرشهر به کهریزک طراحی شده که بخشی از این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و به طول بیش از ۱۰۰۰ متر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه در منطقه جنوبی تهران بافت زمین به صورت ریزدانه و با نفوذپذیری پایین است و چاه‌های جذبی پاسخ‌گوی نیاز شهروندان برای دفع فاضلاب نیست، افزود: اجرای شبکه جمع‌آوری بهداشتی و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از مهم‌ترین اهداف و این شرکت است و با تمام توان در دست اجراست.

براساس این گزارش، شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران ۲۷۶ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۱۸۴ هزار مشترک فاضلاب دارد و به آحاد جمعیتی افزون بر دو میلیون نفر در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و۲۰ شهرداری تهران و پنج شهر جنوب تهران شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، قیام‌دشت و خاورشهر خدمات‌رسانی می‌کند.