۷۴ درصد از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، عمرانی است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح جزییات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گفت: ۷۴ درصد از بودجه کل شهرداری به امور عمرانی شهر اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا، ابوالفضل قربانی، روز یکشنبه در سی و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در بودجه سال آینده شهرداری هشت هزار و ۶۵۶ میلیارد […]

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح جزییات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گفت: ۷۴ درصد از بودجه کل شهرداری به امور عمرانی شهر اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل قربانی، روز یکشنبه در سی و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در بودجه سال آینده شهرداری هشت هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای بخش عمرانی  شهر به تصویب رسیده که ۷۴ درصد از کل بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: بودجه کل شهرداری برای سال ۱۴۰۱ مبلغی معادل ۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که شامل بودجه مؤسسات وابسته و شهرداری می‌شد که توسط شورای شهر ۵۷۷ میلیارد تومان تغییرات افزایشی در آن اعمال و در نهایت با ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان مُصوب شد.

وی افزود: از بودجه مُصوب ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان برای شهرداری مرکزی، مناطق پانزده‌گانه و ناژوان و چهار هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان دیگر برای تمام  سازمان‌ها و مؤسسات وابسته شهرداری در نظر گرفته شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش ۲۶ درصدی رشد اعتبارات جاری نیز خبر داد و گفت: ۳  هزار و ۱۹ میلیارد تومان برای  اعتبارات جاری شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

قربانی از رشد ۱۸درصدی بودجه سازمان ها نسبت به اعتبارات مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: سه هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان برای سازمان‌های زیرمجموعه و حدود یک هزار و ۷۴ میلیارد تومان برای شرکت های تابعه شهرداری با رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰  مصوب شده است.

وی با اشار به اینکه ۱۵ درصد از بودجه شهرداری به سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است، بیان داشت: از بودجه سال آینده، یک هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری و مشارکت از محل درآمدها و ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های پیشران توسعه مانند خط دوم قطار شهری و حلقه حفاظتی شهر و ترافیک شهر اختصاص یافته است.

به گفته نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری یکصد میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سیستم‌های هوشمندسازی و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حوزه نوسازی و بهسازی حمل و نقل شهری اختصاص یافته است.

 وی مبلغ درنظر گرفته شده برای بخش بودجه مُستمر را یک هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان و برای سایر ردیف های بودجه ای را حدود ۱۵۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بودجه تملک و دارایی‌ها در محلات با روند افزایشی روبه‌رو بوده است.

قربانی گفت: ۱۰ درصد از کل بودجه مصارف و معادل یک هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های محله‌محور و مناطق کم‌برخوردار شهر اصفهان در نظر گرفته شده تا عدالت بهتری در توسعه شهری اتفاق بیفتد.

به گزارش ایرنا، بررسی نهایی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، امروز یکشنبه در سی و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به شور گذاشته شد و در نهایت به تصویب پارلمان شهری اصفهان رسید.

به گفته بسیاری از اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه این دوره، بر اساس عدالت‌محوری تقسیم‌شده است.

لایحه بودجه شهرداری اصفهان در ۲۶ دی به شورای شهر تقدیم شد و از ۱۱ تا ۲۶ بهمن در یک کار فشرده و با ۴۴۰ نفر ساعت کار تخصصی در کمیسیون تلفیق شورای شهر به تصویب رسید.

لایحه بودجه ۱۴۰۱ پس از قرائت در صحن علنی شورای شهر با چند تذکر برای اصلاح، در نهایت با حضور اعضای شورا و شهردار اصفهان به تصویب رسید.

منبع خبر