آغاز بهسازی رودخانه نوران‌چایی اردبیل با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار

شهردار اردبیل از آغاز ساماندهی و بهسازی هشت کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران‌چای اردبیل در محدوده شهری خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است. محمود صفری اظهار کرد: رودخانه نوران‌چای ۴۸ کیلومتر شاخه اصلی دارد که هشت کیلومتر آن از آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران، […]

شهردار اردبیل از آغاز ساماندهی و بهسازی هشت کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران‌چای اردبیل در محدوده شهری خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

محمود صفری اظهار کرد: رودخانه نوران‌چای ۴۸ کیلومتر شاخه اصلی دارد که هشت کیلومتر آن از آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران، در محدوده شهری اردبیل واقع شده و برای ساماندهی این مجموعه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه این طرح از سال‌های گذشته راکد مانده افزود: با بهسازی و ساماندهی این رودخانه، گامی مهم در توسعه محلات سیزده گانه  به‌ویژه مناطق محروم اردبیل برداشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی این رودخانه از مطالبات به‌حق مردم منطقه است و اجرای آن اقدامی جهت جلوگیری از ورود فاضلاب شهری و از بین رفتن بوی نامطبوعی است که اهالی را به شدت اذیت می‌کند.

صفری گفت: پیش بینی می‌شودعملیات ساماندهی هشت کیلومتر رودخانه تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

رودخانه بالیخلو تبدیل به مکان توریستی و گردشگری می‌شود

شهردار اردبیل همچنین از اجرای طرح لایروبی رودخانه بالیخلو اردبیل در سه فاز با ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: لایروبی بالیخلو در داخل شهر اردبیل از پل قدس تا عمق یک متر لجن‌برداری قابل اجرا بوده و با لایروبی و نورپردازی مناسب ، این رودخانه به یک مکان توریستی و رفاهی برای گردشگران و مسافران تبدیل می‌شود.

صفری همچنین درباره جاری شدن آب در این رودخانه اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل باید درباره رهاسازی حقابه این رودخانه از دریاچه شورابیل تصمیم گیری و اقدام کند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های عمرانی در شهرداری اردبیل در دست اجرا است، افزود: این طرح‌ها شامل، احداث پل‌ها، پارک‌ها و فضای سبز، جدول گذاری و آسفالت خیابان‌ها می‌باشد که با راه اندازی و افتتاح این طرح‌ها تحول خوبی در سیما و منظر شهر بویژه کاهش ترافیک شهری ایجاد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول ۷۰ درصد طرح‌های عمرانی شهرداری اردبیل فعال و ۳۰ درصد دیگر هم نیمه فعال است و برای اجرای آنها چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.