آغاز طرح "از مزرعه به بازارچه" در شیراز

معاون خدمات شهری شهرداری از آغاز طرح از مزرعه به بازارچه در قالب تنظیم بازار در ایام نوروز خبر داد. غلامرضا غلامی در جلسه هماهنگی تخصیص غرفه‌های میادین و بازارچه‌های شهرداری در ایام نوروز، گفت: اولین وظیفه ما در شرایط کنونی تسهیل در دسترسی و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم است به نحوی که […]

معاون خدمات شهری شهرداری از آغاز طرح از مزرعه به بازارچه در قالب تنظیم بازار در ایام نوروز خبر داد.

غلامرضا غلامی در جلسه هماهنگی تخصیص غرفه‌های میادین و بازارچه‌های شهرداری در ایام نوروز، گفت: اولین وظیفه ما در شرایط کنونی تسهیل در دسترسی و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم است به نحوی که از طریق احداث بازارچه‌هایی با عنوان از مزرعه به بازارچه، جهاد کشاورزی کالاهای مورد نیاز را مستقیماً از کشاورز خریداری و سپس در بازارچه عرضه تا مردم بدون واسطه کالاهای خود را خریداری کنند.

به نقل از شهرداری شیراز، غلامی افزود: در این طرح در صدد هستیم ساز و کاری اجرا کنیم که تا جای ممکن در معیشت مردم گشایش ایجاد شود و قصد داریم دست دلالان و توزیع‌کنندگانی که غیرکارشناسی و خارج از روال عادی تا مرحله توزیع محصولات کشاورزی حضور دارند را کوتاه کنیم.

او با تاکید بر عرضه کالا به مصرف‌کننده با قیمت مناسب، افزود: شهرداری آمادگی خود را در خصوص تحویل بازار در نقاط مختلف شهر شیراز به سازمان جهاد کشاورزی دارد و بصورت رایگان این غرفه‌ها را تا پایان فروردین ماه در اختیار جهاد کشاورزی قرار خواهیم داد.

غلامی عنوان کرد: بر این باور هستیم در این مراکز اقلام با قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم شهر شیراز قرار خواهد گرفت و سیاست ما حمایت از اقشار بی بضاعت است و حمایت خود را در این راستا اعلام خواهیم کرد و جهاد کشاورزی وسازمان میادین شهرداری باید بصورت مستمر نظارت کافی بر نحوه توزیع و قیمت گذاری را داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم در این جلسه گفت: تنظیم بازار محصولات کالاهای اساسی و مرتبط با حوزه کشاورزی امسال برای اولین بار به جهاد کشاورزی سپرده شده است.

مجتبی دهقانپور، گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی بتوانیم کالاهای مایحتاج مردم را در شب عید با حداقل هزینه به دست شهروندان شیرازی برسانیم و با استفاده از بازارچه‌های عرضه مستقیم شهرداری بتوانیم تعامل بسیار خوبی در حوزه توزیع کالاهای اساسی داشته باشیم و با نظارت هر چه بیشتر در حوزه توزیع کالاها بتوانیم به بازار تعادل خوبی ببخشیم.

منبع خبر