اصفهان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

شهردار اصفهان گفت: امسال شهر اصفهان میزبان تعداد زیادی از مسافران خواهد بود و آمادگی لازم در این خصوص در شهر ایجاد شده است.

به گزارش بلدیه آنلاین، علی قاسم‌زاده در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه امسال شهر اصفهان میزبان تعداد زیادی از مسافران خواهد بود، اظهار کرد: آمادگی لازم در این خصوص در شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد نوروز ۱۴۰۲ آب در رودخانه زاینده‌رود جریان دارد و بر جذابیت‌های این شهر می‌افزاید، افزود: طبق روال هر سال با رنگ‌آمیزی جداول و دیواره‌ها، خط‌کشی خیابان‌ها و هرس درختان، شهرتکانی می‌کنیم و در حال حاضر نیز کاشت گل و گل‌آرایی را در خیابان‌های اصفهان شاهد هستیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نصب نشانه‌ها و نمادها توسط سازمان زیباسازی در حال انجام است، ادامه داد: نصب محور نوری از دیگر اقداماتی است که چهره شهر را در ایام نوروز مانند سال گذشته دگرگون خواهد کرد.

وی اضافه کرد: رویدادهای متفاوت حوزه‌های عمرانی و زیباسازی تا سه روز آینده در شهر اجرا می‌شود و از ۲۵اسفندماه نصف جهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی خواهد بود.

قاسم‌زاده با اشاره به آغاز فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از سه ماه پیش، گفت: کمپ گردشگری فدک نیز از بیست‌وپنجم اسفند آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی و غربالگری کودکان متکدی زیر ۱۸ سال با هدف جمع‌آوری و هدایت این کودکان از سطح شهر با کمک بهزیستی و فرمانداری اصفهان افتتاح شده است، ابراز امیدواری کرد که حضور این کودکان در خیابان‌ها کاهش یابد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در این مرکز تمام شرایط تربیتی کودکان متکدی آماده شده است اما خانواده‌های آن‌ها نیز باید این کمک را به سیستم شهر داشته باشند، چراکه اگر مشکل مالی داشته باشند، خیریه‌ها آمادگی لازم برای حمایت از این افراد را دارند و دلیل منطقی برای حضور آن‌ها بر سر چهارراه‌ها وجود ندارد.

منبع خبر